paul2798

Μπορεί να βρισκόμαστε στην καρδιά του Αυγούστου, όμως το αγαπημένο μας Poll είναι εδώ και περιμένει τις δικές σας απαντήσεις σε καυτά ερωτήματα που μας ταλαιπωρούν όλο τον χρόνο. Αυτή την εβδομάδα, λοιπόν, αναρωτιόμαστε ποια είναι η πιο ενοχλητική συνήθεια ύπνου που μπορεί να έχουμε εμείς, το ταίρι μας ή ο/η συγκάτοικός μας. Το κοινό, λοιπόν, μίλησε κι ήρθε η ώρα να δούμε αναλυτικά τα ποσοστά ανά συνήθεια.

Χωρίς καμία έκπληξη, νούμερο 1 και μάλιστα με αισθητή διαφορά, αφού συγκέντρωσε πάνω από το 59% των συνολικών ψήφων είναι, φυσικά, το ροχαλητό. Είτε οφείλεται σε υπερβολική κούραση, λάθος θέση στον ύπνο, παραπανίσια κιλά ή κάποιο αναπνευστικό πρόβλημα ή πρόβλημα υγείας, το να κοιμάσαι δίπλα σε κάποιον που ροχαλίζει και κάνει σαν τρακτέρ είναι το λιγότερο εξαντλητικό και για τους δύο. Πόσα και πόσα ζευγάρια δεν έχουν κοιμηθεί χωριστά, ύστερα από ένα διάστημα συμβίωσης κι αιτία ήταν το ροχαλητό. Τα καλά νέα είναι πως μπορείς να το μειώσεις ή ακόμα και να το εξαλείψεις με τη βοήθεια της επιστήμης. Ένα ρινικό βοήθημα, μια αποτελεσματική δίαιτα, το σωστό ανατομικό μαξιλάρι και στρώμα, και το πρόβλημα διορθώνεται σε πολύ μεγάλο βαθμό.

Στη δεύτερη θέση, με ποσοστό 25%, ανέρχονται οι δραστήριοι του ύπνου, εκείνοι δηλαδή που όσο κοιμούνται είτε ονειρεύονται ότι παλεύουν με τον Τσάκι Τσαν είτε τρίζουν τα δοντάκια τους. Εξίσου εκνευριστικά και τα δύο, είναι η αλήθεια, αλλά για τα μεν δόντια μπορείς να το ελαττώσεις με ένα ειδικό μασελάκι που θα σου δώσει ο οδοντίατρός σου, ενώ με τις κλοτσιές δεν έχεις και πολλές επιλογές. Συνήθως είναι μια αντανακλαστική κίνηση που –σύμφωνα με τους επιστήμονες– μπορεί να δείχνει από πολύ άγχος και στρες μέχρι κάποιο νευρολογικό πρόβλημα. Όπως και να ‘χει πάντως, μια ήπια άσκηση (τύπου γιόγκα) πριν τον ύπνο θα σε βοηθήσει πολύ και θα σε χαλαρώσει, ώστε να κοιμάσαι ατάραχος στην αγκαλιά του Μορφέα, χωρίς να κινδυνεύει να τον σπάσεις στο ξύλο.

Στην τρίτη θέση, με ποσοστό λίγο λιγότερο από 11%, βρίσκεται η υπνοβασία. Μην μπερδευτείτε, δε μιλάμε για υπνοβάτες τύπου Κατερίνα-Χρήστος απ’ το «Ρετιρέ» που παρίσταναν τους υπνοβάτες για να φάνε εν μέσω αυστηρής δίαιτας, αλλά για τους κανονικούς. Χώρια ότι είναι επικίνδυνο για τον ίδιο, μη χτυπήσει κάπου, μην ανοίξει την πόρτα και φύγει απ’ το σπίτι ή μη συμβεί οποιοδήποτε άλλο ατύχημα, είναι και σοκαριστικό και για τον συγκάτοικο, ο οποίος ξαφνικά βλέπει ένα ζόμπι, με ανοιχτά τα μάτια του, να περιφέρεται στο σπίτι χωρίς να ‘χει καμία επαφή με το περιβάλλον. Το καλό της υπόθεσης είναι πως πιο συχνά συναντάται σε παιδιά ηλικίας 4 έως 8 ετών, ενώ είναι πολύ σπάνιο φαινόμενο μετά την εφηβεία κι ειδικά μετά την ενηλικίωση. Σε κάθε περίπτωση πάντως, δεν πρέπει να ξυπνήσεις τον υπνοβάτη, αλλά να τον οδηγήσεις με ασφάλεια ξανά στο κρεβάτι του.

Στην τελευταία θέση, με μόλις 4.89% των συνολικών ψήφων, βρίσκεται το παραμιλητό. Ειδικά αν είσαι από εκείνους που χρειάζονται απόλυτη ησυχία για να κοιμηθείς, το να παραμιλάει ο σύντροφός σου είναι, όντως, πολύ εκνευριστικό. Τα πράγματα, βέβαια, μπορούν να γίνουν πολύ χειρότερα αν εκείνος που παραμιλάει, προβεί σε αποκαλύψεις πραγμάτων που υπό «ξύπνιες» συνθήκες θα έπρεπε να κρατήσει επτασφράγιστο μυστικό. Φαντάσου τώρα να μάθεις ότι το άλλο σου μισό σε απατάει επειδή του ξέφυγε ενώ κοιμόταν. Κι όχι, το να τον πνίξεις με το μαξιλάρι σου επί τόπου δε συνίσταται. Μπορείς, όμως, κάλλιστα να αρχίσεις τις κλοτσιές και να δικαιολογηθείς πως δε φταις εσύ, αλλά «να, έχω κι εγώ μια διαταραχή ύπνου».

Προτού, λοιπόν, εξορίσεις το αμόρε σου απ’ την κρεβατοκάμαρα, μίλα με έναν ειδικό σε μια κλινική ύπνου κι εκείνος θα βρει την κατάλληλη λύση για το όποιο πρόβλημα μπορεί να αντιμετωπίζετε. Σε απλές περιπτώσεις, το πιθανότερο είναι πως θα συστήσει ένα ελαφρύ γεύμα αρκετή ώρα πριν τον ύπνο, αποφυγή αλκοόλ και καπνίσματος, μια χαλαρή άσκηση όπως είναι το περπάτημα ή η γιόγκα, κατάλληλες συνθήκες στο υπνοδωμάτιο, όπως είναι ο ήπιος ή και καθόλου φωτισμός κι η σωστή θερμοκρασία, ένα ανατομικό στρώμα και μαξιλάρι κι ένα ντουζάκι πριν τον ύπνο. Σε λίγο πιο ιδιαίτερες καταστάσεις, μια φαρμακευτική αγωγή ή μια επέμβαση μπορεί να κριθεί αναγκαία αλλά σωτήρια. Και μην ξεχνάτε, ο ύπνος είναι ιερό πράγμα και τίποτα δεν πρέπει να μας τον διαταράζει.

Συντάκτης: Ελίνα Μυζίθρα
Επιμέλεια κειμένου: Πωλίνα Πανέρη

Κάνε σχόλιο!

Έχεις κάποια ιδέα για άρθρο;

Μπορείς να μας προτείνεις ένα θέμα που θα ήθελες να διαβάσεις σε κάποιο απ' τα επόμενα άρθρα μας!