Νέα pillowfighter η Ξανθή Αλετρά! Δες εδώ το πρώτο της άρθρο.

cat-in-bed

Ξυπνάς το πρωί, ανοίγεις τα μάτια σου, ίσα που βλέπεις αμυδρά γύρω σου, φέρνεις το κινητό μπροστά σου, ανοίγεις το ίντερνετ, ξεκινάς να διαβάζεις τα mail σου. Μετά κοιτάς και μια στα γρήγορα τα social media, τσεκάρεις αν είχες κάποιο επείγον inbox, κάποια ειδοποίηση ή κάτι σημαντικό για σένα, σε γενικές γραμμές.

Και κάπως έτσι ξεκινά μια συνηθισμένη σου πρωινή μέρα, μια τυπική ρουτίνα, που από τα πρώτα κιόλας λεπτά σε έχει βάλει ήδη σε μια ανεξήγητη εγρήγορση, σε ένα πρωινό «κυνήγι». Βεβαία, αν το καλοσκεφτείς, ούτε σε εσένα αρέσει τόσο -εν τέλει- που ξυπνάς σε αυτή την κατάσταση, άσε που αν ρωτήσεις κάποιον ειδικό θα σου πει ότι υπάρχουν τόσοι πολλοί τρόποι εκεί έξω για να ξεκινήσεις τη μέρα σου, που σίγουρα κάποιος από όλους αυτούς θα ταιριάζει στις προτιμήσεις σου και στο πρόγραμμά σου. Κάποιος τρόπος που δε θα σε αγχώσει.

 

1. Μήπως πρέπει να τακτοποιήσεις λίγο την κρεβατοκάμαρά σου;

Αδιαμφισβήτητα, η κρεβατοκάμαρά σου είναι το πρώτο πράγμα που αντικρίζεις, όταν ξυπνάς. Καλώς ή κακώς, οι έρευνες δείχνουν ότι η ακαταστασία ενός χώρου, μπορεί να προκαλέσει σε ένα άτομο άγχος. Για το λόγο αυτό είναι σημαντικό, ανά διαστήματα να περιποιείσαι το χώρο του δωματίου σου, έχοντας σε μια τάξη τα πράγματα, ακόμη και ανανεώνοντας τον με κάποιο καινούριο διακοσμητικό, με κάποιο νέο πίνακα, ή ακόμη και μια ταπετσαρία που θα σε εμπνεύσει. Ξεκίνα με μικρά βήματα, όπως να στρώνεις κάθε πρωί το κρεβάτι σου, να διπλώνεις τα ρούχα που ακούμπησες κάπου άτσαλα χθες και να ταιριάζεις το κομοδίνο σου.

 

white pillows

 

2. Κοιμήσου νωρίς και αρκετά

Αμέτρητες έρευνες έχουν δείξει ότι οι ελλιπείς ώρες στον ύπνο μας, αυξάνουν τα επίπεδα των ορμονών του στρες, όπως η κορτιζόλη. Αντιθέτως, ο καλός και ποιοτικός ύπνος βοηθά τον εγκέφαλό μας να αναπληρώσει τις χημικές ουσίες που σχετίζονται με την ψυχική μας υγεία. Όταν επομένως έχουμε κοιμηθεί επαρκείς και σωστές ώρες, ξυπνάμε με ηρεμία και ενέργεια και μπορούμε με αυτόν τον τρόπο να διαχειριστούμε καλύτερα τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας. Άλλωστε, ποιος δεν αγαπάει έναν καλό ύπνο και δεν αισθάνεται πιο παραγωγικός μετά από αυτόν;

 

3. Σωστό φαγητό και ροφήματα πριν και μετά τον ύπνο

Είναι πολύ σημαντικό να έχεις αίσθηση του τι τρως πριν πας στο κρεβάτι σου ή για πρωινό, όταν ξυπνήσεις. Για παράδειγμα, ιδιαίτερα λιπαρά γεύματα, πριν τον ύπνο, είναι δυνατόν να διαταράξουν τον ύπνο σου, ενώ μια κούπα καφέ λίγες ώρες πριν κοιμηθείς, είναι πολύ πιθανό να σου προσθέσει ένταση, ευερεθιστότητα και άγχος. Φυσικά, όταν ξυπνήσεις το πρωί, μπορείς άνετα να πιεις μια κούπα καφέ, χωρίς τύψεις, αρκεί να μην το παρακάνεις με τις ποσότητες καφεΐνης μες στη μέρα σου. Το πρωί προτίμησε γεύματα πλούσια σε πρωτεΐνη, φυτικές ίνες, υδατάνθρακες και καλά λιπαρά ενώ το βράδυ περιορίσου σε ελαφριά και χορταστικά γεύματα όπως μια σαλάτα.

 

4. Περπάτησε πριν πας στο γραφείο

Δεν έχει σημασία πού και πώς γίνεται, αρκεί να ασκηθείς. Σήκω απλά λίγο νωρίτερα από το κρεβάτι σου και κάνε για τουλάχιστον 30 λεπτά γυμναστική, πριν πας στη δουλειά σου. Κι αν δε με πιστεύεις ότι και μόνο αυτό είναι ικανό να σου δώσει απίστευτη ηρεμία και έλεγχο των καταστάσεων, μελέτη από το πανεπιστήμιο της Αλαμπάμα, διαπίστωσε ότι τα άτομα που συχνάζουν καθημερινά σε πάρκα αστικών κέντρων, για 20 λεπτά κατά μέσο όρο, ανέφεραν σημαντική αύξηση στην ικανοποίησή τους από τη ζωή μετά τη βόλτα τους. Άλλωστε, είναι σε όλους μας γνωστό πλέον ότι η επαφή με τη φύση είναι άμεσα συνυφασμένη με τη μείωση των επιπέδων άγχους στον οργανισμό μας.

 

man in black shorts running on gray asphalt road during daytime

 

5. Ξύπνησε με μουσική

Αντί να ξυπνάς με απρόσωπα emails κι ειδοποιήσεις, δεν είναι πολύ καλύτερο να ξυπνάς με μουσική; Επίλεξε τον αγαπημένο σου ραδιοφωνικό σταθμό ή βάλε να ακούσεις σήμερα το πρωί, το νέο άλμπουμ που έβγαλε το αγαπημένο σου συγκρότημα και πυροδότησε το σώμα και το νου σου με καλή και θετική ενέργεια! Άλλωστε, η καρδιά θεωρείται το πιο ευάλωτο ανθρώπινο όργανο στο άγχος και η μουσική φαίνεται να την ηρεμεί, μειώνοντας τους παλμούς της κι ελαττώνοντας την πίεση του αίματος. Και βέβαια πώς να μην την ηρεμεί, όταν ο άνθρωπος, από τις πρώτες κιόλας μέρες της ζωής του, μες στη μήτρα, έρχεται σε επαφή με ακούσματα, το πρώτο εκ των οποίων είναι, οι χτύποι της καρδιάς της μητέρας του;

 

Όπως και να ‘χει, το πρωί είναι μια σημαντική στιγμή της ημέρας, γιατί ο τρόπος με τον οποίο την ξεκινάς καθορίζει σε μεγάλο βαθμό και το υπόλοιπό της. Για παράδειγμα, αν επικεντρωθείς στην ευγνωμοσύνη, τότε μπορείς να θέσεις πιο εύκολα τις βάσεις, προκειμένου να είσαι ευδιάθετος και γαλήνιος όλη τη μέρα. Θα μπορούσες, λοιπόν, να γράψεις σε ένα χαρτί τρία πράγματα για τα οποία νιώθεις ευγνωμοσύνη και αμέσως θα παρατηρήσεις ότι κυριεύουν θετικά συναισθήματα. Μπορείς επομένως και κάπως έτσι να δημιουργείς την κάθε σου μέρα, αφήνοντας το τσεκάρισμα των εισερχόμενων μηνυμάτων ή των «to do’ s» για αργότερα, όταν είναι η ώρα τους!

 

Θέλουμε και τη δική σου άποψη!

Στείλε το άρθρο σου στο info@pillowfights.gr και μπες στη μεγαλύτερη αρθρογραφική ομάδα!

Μάθε περισσότερα ΕΔΩ!

Συντάκτης: Ειρήνη Μακρινού
Επιμέλεια κειμένου: Ζηνοβία Τσαρτσίδου