Article of the day: Η Σίσσυ Γεωργίου μας εξηγεί γιατί ο έρωτας είναι το κερασάκι στην τούρτα κι όχι η τούρτα ολόκληρη. Δες εδώ!

vasrelax

Είναι γνωστό πως αρκετές φορές η καθημερινότητά μας μπορεί να μας ταλαιπωρεί μιας κι ερχόμαστε αντιμέτωποι με πληθώρα απαιτήσεων που μόνο ένα ρομπότ μπορεί να διεκπεραιώσει. Όσο αντέχεις, ως δια μαγείας αυξάνεις ακόμα περισσότερο τις υποχρεώσεις σου μέχρι που κάποια στιγμή κλατάρεις, που το σύστημα έχει παραφορτωθεί και δεν μπορεί πια να αποδώσει. Δεν αντέχεις άλλο, εκνευρίζεσαι, αγχώνεσαι, στρεσάρεσαι, σκέφτεσαι να τα παρατήσεις αλλά στην τελική δεν πάει έτσι! Πρέπει να βρούμε την ηρεμία μας όταν έχουμε ξεπεράσει τα όρια μας, και, εννοείται, ακόμα καλύτερα πριν φτάσουμε στο σημείο αυτό.

Υπάρχουν, όμως, 10 τρόποι που θα μας βοηθήσουν να χαλαρώσουμε και να ηρεμήσουμε ακόμα και όταν είμαστε στην τσίτα!

1. Διάβασε ένα βιβλίο

Ω ναι, τόσο απλά! Ένα βιβλίο μπορεί να αποδειχτεί βάλσαμο στη χαλάρωσή σου, γιατί προσφέρει πολλά. Σε ταξιδεύει, σε μαγεύει, βρίσκεις απαντήσεις σε θέματα που σε απασχολούν, ταυτίζεσαι και αγαπάς τον ήρωα κι ανυπομονείς να διαβάσεις τη συνέχεια και την εξέλιξη της ιστορίας του. Ένα βιβλίο είναι απόδραση, ενώ διαβάζεις παράλληλα ονειρεύεσαι, γι’ αυτό και αξίζει να το δοκιμάσεις.

2. Yoga τεχνικές και διαλογισμός

Δεν είναι απαραίτητο να γίνει ως γυμναστική. Ακόμα και στρεσαρισμένος να είσαι, μόλις επικεντρωθείς στην αναπνοή σου και πάρεις αργά και σταθερά πέντε βαθιές αναπνοές, έχεις ήδη ηρεμήσει. Το να εντάξεις την yoga στην καθημερινότητά σου έχει πολλαπλά οφέλη, καθώς δε γυμνάζει μόνο σώμα, αλλά και πνεύμα, αφού θεωρείται αγχολυτική.

3. Γράψε!

Κάτσε και γράψε ό,τι σε απασχολεί, σε στεναχωρεί και θα ήθελες να είναι διαφορετικό. Οι λέξεις θα βγαίνουν αβίαστα από μόνες τους, θα είναι σαν να εκμυστηρεύεσαι αυτό που σε απασχολεί σε κάποιον, απλώς αυτός ο κάποιος θα είναι ένα χαρτί. Μην ανησυχείς καμιά φορά χρειάζεται να τα βγάζεις από μέσα σου και ας ακολουθεί μετά σιωπή. Με αυτό τον τρόπο ζυγίζεις ό,τι σε χαλάει και βλέπεις αν η διάσταση που του έχεις δώσει αξίζει να είναι τόσο μεγάλη και τόσο σημαντική όσο εσύ πιστεύεις.

4. Δοκίμασε το Box – Kickboxing!

Τον τελευταίο καιρό τα δύο αυτά αθλήματα επιλέγονται όλο και περισσότερο ως μορφή άσκησης ή ως μαθήματα αυτοάμυνας. Ωστόσο δεν είναι λίγοι εκείνοι που τα επιλέγουν ως μια μορφή εκτόνωσης. Κοινώς, ονόμασε τον σάκο του μποξ σου «άγχος, πίεση, στρες» και βάρα αλύπητα.

5. Μουσικοθεραπεία

Δεν υπάρχει τίποτα που να μπορεί να σε ηρεμήσει, να σε ευθυμήσει και να σε χαλαρώσει περισσότερο απ’ το να κλείσεις τα μάτια και να βάλεις τα αγαπημένα σου τραγούδια. Ένα τραγούδι μπορεί να γαληνέψει την ψυχή σου. Αν είσαι πιο τολμηρός συνδύασε τα τραγούδια με χορό και θα ξεχάσει ό,τι σε απασχολεί μέσα σε πέντε λεπτά.

6. Αποδέξου τα οφέλη ενός επαγγελματικού μασάζ

Πλέον στα ειδικά ινστιτούτα μπορείς να βρεις σε συμφέρουσες τιμές μασάζ για όλα τα γούστα και σε συγκεκριμένες περιοχές του σώματος αν νιώθεις ότι η δική σου ένταση συσσωρεύεται σε συγκεκριμένα σημεία. Αφέσου, λοιπόν, στον ειδικό και δε θα χάσεις, θα νιώθεις τόσο ήρεμος μετά και χαλαρός που ούτε θα θυμάσαι για ποιους λόγους ήσουν αγχωμένος πριν το μασάζ.

7. Shopping therapy!

Ολόκληρα άρθρα έχουν γραφτεί για τα οφέλη του να βγεις και να ψωνίσεις κάτι για τον εαυτό σου. Δεν είπαμε να σε πιάσει η καταναλωτική σου μανία και να αρχίσεις να γεμίζεις άχρηστα πράγματα που δεν θα καταλαβαίνεις και εσύ ο ίδιος για ποιο λόγο τα πήρες, αλλά να επιβραβεύσεις τον εαυτό σου με κάτι μικρό επειδή σήμερα ήταν δυνατός και μπόρεσε να ανταπεξέλθει σε μια δύσκολη ημέρα.

8. Βόλταρε με το κατοικίδιο σου

Δεν υπάρχει πιο όμορφη διαδικασία από αυτή. Όποιος είναι τυχερός και έχει στην κατοχή του ένα κατοικίδιο θα καταλαβαίνει και την αξία της ύπαρξης στη ζωή του. Πάρε τον σκυλάκι σου, για παράδειγμα, και πηγαίνετε μια βόλτα στη φύση, μην κοιτάς κάτω, κοίτα γύρω σου, άνοιξε τα μάτια σου και δες την ομορφιά που πλανιέται στον αέρα. Αν είχες μια δύσκολη μέρα, το καθαρό οξυγόνο και η επαφή με τη φύση, θα βοηθήσουν να κάνεις restart. Πες μέσα σου πως η αυριανή μέρα θα είναι καλύτερη και νιώσε ευγνωμοσύνη.

9. Ξεκίνα ένα χόμπι

Ακόμα κι αν δεν έχεις καταπιαστεί με αυτό ποτέ στο παρελθόν αξίζει να δοκιμάσεις κάτι νέο και ίσως και να σου αρέσει. Υπάρχουν τόσες επιλογές, όπως το πλέξιμο, το decoupage, ο πηλός, η ζωγραφική, η κεραμική τέχνη, το scrapbooking. Αξίζει να τα ψάξεις λίγο στο διαδίκτυο και να ενημερωθείς γι’ αυτό. Ο σκοπός του είναι καθαρά αγχολυτικός, ώστε να σε βοηθήσει να ηρεμήσεις και να βρεις τον εαυτό σου. Αν ωστόσο παρουσιαστεί και καμία επαγγελματική πρόταση αργότερα, καλοδεχούμενη.

10. Αρωματοθεραπεία.

Συγκαταλέγεται στην εναλλακτική θεραπεία στις μέρες μας -τουλάχιστον μέχρι σήμερα. Υπάρχουν διάφορα αιθέρια έλαια που θεωρείται ότι σε συνδυασμό με την κατάλληλη ατμόσφαιρα στον χώρο μπορούν να σου προκαλέσουν ηρεμία, ευεξία, ακόμα και να γιατρέψουν το κρυολόγημα. Ήξερες ότι η λεβάντα έχει ευεργετικά οφέλη και μυρίζοντας το άρωμά της λίγο πριν πέσεις στο κρεβάτι θα έχεις έναν ήρεμο και βαθύ ύπνο; Γιατί όχι λοιπόν;

Η καθημερινότητα μας όσο δύσκολη και αν είναι πρέπει να περνάει χωρίς να πιεζόμαστε ψυχικά και στο τέλος της ημέρας να νιώθουμε όμορφα, να μπορούμε να πούμε ότι περάσαμε καλά. Αν καμιά φορά βλέπουμε ότι πάει να ξεφύγει η κατάσταση τότε οφείλουμε κι εμείς να ξεφεύγουμε απ’ αυτή την κατάσταση με τρόπους που θα μας γεμίσουν ευεξία, ευχαρίστηση και θα μας ταξιδέψουν.

Συντάκτης: Βασιλική Ασλόγλου
Επιμέλεια κειμένου: Βασιλική Γ.