Article of the day: Η Άννα Μετόχη προ(σ)καλεί στο απόλυτο challenge για γερά νεύρα! Δες εδώ ποιο είναι! 

hpooh

Στην καθημερινότητά μας και στις τριβές μας με τους ανθρώπους, πέρα από τις καλές στιγμές και τις όμορφες αναμνήσεις, πολλές φορές ερχόμαστε και σε διαφωνία, ειδικότερα όταν έχουμε καθημερινή επαφή με ορισμένα άτομα. Αυτό μπορεί να συμβεί τόσο στο οικογενειακό μας περιβάλλον, στη σχέση μας, στις φιλίες μας, αλλά πολλές φορές συμβαίνει και στην εργασία μας. Πολλοί μπορεί να είναι οι λόγοι που μπορεί να δημιουργηθεί μια παρεξήγηση ή ακόμη και να ξεκινήσει ένας τσακωμός. Ας πάμε λοιπόν να δούμε αυτούς τους λόγους, τα συναισθήματα που προκαλούν και πώς μπορούμε να τους αποφύγουμε.

 

1. Πίεση

Αρχικά ο κυριότερος λόγος που μπορεί να δημιουργήσει εντάσεις στο πλαίσιο της εργασίας, είναι η πίεση που μπορεί να δέχεται ένας άνθρωπος τόσο από την προσωπική του ζωή –μιας κι όλοι κουβαλάμε τα δικά μας προβλήματα– όσο κι από τον τομέα της δουλειάς. Όταν ένα άτομο νιώθει ότι πιέζεται έχει την τάση να θέλει να ξεσπάσει και να νιώθει πως όλα του φταίνε. Το παραμικρό που μπορεί να ακούσει ή να έχει να αντιμετωπίσει ακόμη κι αν αυτό είναι μικρό, μπορεί να είναι αυτό που θα ακουμπήσει το κόκκινο καμπανάκι και να γίνει η έκρηξη. Από μια μικρή, ασήμαντη κι ακίνδυνη κουβέντα υπάρχει η πιθανότητα να δημιουργηθεί ολόκληρη παρεξήγηση, αυτή η παρεξήγηση να φέρει ένταση κι η ένταση τσακωμό.

 

2. Κουτσομπολιά

Ένας άλλος λόγος που μπορεί να προκαλέσει καβγά μέσα στο χώρο εργασίας είναι το να υπάρχει συμβάν που μάς έχει θορυβήσει που αφορά εμάς και συνάδελφο –είτε κάτι το οποίο έκανε, είτε κάτι το οποίο είπε– κι εμείς το συζητάμε με οποιοδήποτε άλλο παρά με το άμεσα ενδιαφερόμενο πρόσωπο. Μέχρι τη στιγμή που θα αποφασίσουμε να μιλήσουμε στο ίδιο το άτομο έχει λάβει ήδη τις λάθος πληροφορίες από κάποιον τρίτο, μιας κι από στόμα σε στόμα τα λόγια αλλοιώνονται κι όταν μπαίνουν τρίτα άτομα σε μια κατάσταση τότε οι πιθανότητες για εντάσεις είναι ακόμη περισσότερες. Μπορεί αυτός ή αυτοί που μετέφεραν τις πληροφορίες να μην ήθελαν να κάνουν ζημιά, όμως η ζημία έγινε και τώρα άντε να μαζέψεις τα σπασμένα.

 

3. Ανταγωνισμός

Μια άλλη πιθανότητα που μπορεί να προκαλέσει εντάσεις και τσακωμούς είναι όταν αντί να υπάρχει το πνεύμα τις συνεργασίας μεταξύ των υπαλλήλων, υπάρχει διάχυτος ο αθέμιτος ανταγωνισμός. Με απλά λόγια προσπαθεί ο ένας να κλέψει τη θέση του άλλου και να φαίνεται πάντα ο καλύτερος. Αυτές οι καταστάσεις μπορούν εύκολα να προκαλέσουν τριβές μεταξύ των εργαζομένων μιας και χάνεται το νόημα της δουλειάς. Πολύ καλύτερα μπορεί να αποδώσει μια δουλειά όταν κάποιος έχει συνεργάτες που βασίζεται σε αυτούς παρά όταν φοβάται να ζητήσει βοήθεια ή να εκφράσει μια ιδέα ή μια άποψη γιατί ο άλλος μπορεί να την οικειοποιηθεί εις βάρος του πρώτου. Σε αυτές τις περιπτώσεις χάνεται ο σεβασμός και ξεκινούν οι προστριβές.

 

Όλα αυτά κι άλλα τόσα που μπορεί να προκαλέσουν εντάσεις στο χώρο εργασίας μας, προκαλούν πάντα αρνητικά συναισθήματα τα οποία δε μας βοηθάνε στο να αποδώσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το έργο το οποίο αναλάβαμε και μας δημιουργούν το συναίσθημα της δυσαρέσκειας, της κούρασης και της απόγνωσης. Έχουν τη δύναμη να μας φτάσουν στο σημείο να θέλουμε να εγκαταλείψουμε ακόμη και τη δουλειά μας προκειμένου να απαλλαχτούμε από αυτά τα συναισθήματα –ειδικότερα όταν υπάρχουν σε συχνό βαθμό– ακόμη κι αν αγαπάμε τη δουλειά την οποία κάνουμε. Επίσης αυτές οι εντάσεις και οι συγκρούσεις μεταξύ των εργαζομένων δημιουργούν ένα μη υγιές περιβάλλον εργασίας που ως αποτέλεσμα έχει να αφαιρεί την προσοχή από τα πραγματικά σημαντικά, ακόμη και μετά τη δουλειά. Υπάρχει ο κίνδυνος αυτά τα συναισθήματα να τα μεταφέρεις αργότερα στην οικογένειά σου, στο σύντροφο σου, στα παιδιά σου και στους φίλους σου κι ύστερα κουβαλώντας αυτόν τον αρνητισμό να ξεκινήσεις μια καινούρια μέρα στη δουλειά δημιουργώντας τον τέλειο φαύλο κύκλο.

Προκειμένου λοιπόν να αποφευχθούν όλες αυτές οι εντάσεις και οι παρεξηγήσεις, καλό θα ήταν πριν πράξουμε να αναλογιστούμε τόσο τη δικιά μας συμπεριφορά, όσο και τις συνέπειες που μπορεί να προκαλέσει μια τέτοια κατάσταση. Θα ήταν πρέπον πριν φτάσουμε σε αυτό το σημείο να κάνουμε ένα βήμα πίσω, να πάρουμε μια βαθιά ανάσα και να σκεφτούμε λογικά. Γιατί συμβαίνει όλο αυτό; Από πού ξεκίνησε αυτή η κατάσταση; Πώς μπορώ να ηρεμήσω τα πνεύματα; Πρέπει να αμυνθώ ή να μιλήσω ήρεμα ως ώριμος ενήλικας άνθρωπος; Μήπως είναι κάτι άλλο που ευθύνεται για αυτή την ένταση;

Καθάρισε το μυαλό σου, σκέψου λογικά, δείξε το ανάλογο ενδιαφέρον στο συνεργάτη σου, μίλησέ του ειλικρινά πριν μιλήσεις σε οποιοδήποτε άλλον όταν κάτι σε ενοχλεί. Λύσε τις παρεξηγήσεις σου πριν αυτές γεννήσουν το θυμό σου. Ανάπτυξε πνεύμα συνεργασίας και σεβασμού με τους συναδέλφους σου και βάλε τα δικά σου όρια προκειμένου οι άλλοι να γνωρίζουν μέχρι πού αντέχεις. Να είσαι λοιπόν ανθρώπινος ακόμη κι αν τα πράγματα ζορίζουν και τότε θα δεις πως τα αρνητικά συναισθήματα θα αποσυρθούν και μόνο θετικά θα χωράνε στο χώρο εργασίας. Και στο κάτω κάτω είναι όλα θέμα ψυχικής υγείας πριν, κατά τη διάρκεια και αφού τελειώσει η δουλειά. Όλα μια αλυσίδα.

Συντάκτης: Άντρια Χατζηθωμά
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου