Η Ελένη Βαλαβάνη μιλάει για τον εθισμό στον πόνο. Δες όλο το άρθρο εδώ!

photo-1581954834742-611c87b6a148

Αρκετά δύσκολες οι πρώτες μέρες της διατροφής. Ξεκινάς με τις καλύτερες των προθέσεων κι εκεί στην 3η με 4η μέρα ξεκινάει και βγαίνει από μέσα σου ο χειρότερος εαυτός σου. Εκεί είναι κι η στιγμή που δεν πρέπει να λυγίσεις. Εκεί είναι η στιγμή που πρέπει να σκεφτείς τον πραγματικό λόγο που κάνεις αυτή την προσπάθεια. Είναι η στιγμή που πρέπει να σταματήσεις να μειώνεις τον εαυτό σου και να φανείς πιο δυνατός από ποτέ. Σκέψου πόσα πράγματα έχεις ξεκινήσει και τα έχεις αφήσει στη μέση; Αυτή δεν είναι μια τέτοια μέρα. Όπως λέει και ο κος Ξενάκης «Όταν δεν αλλάζουν τα πράγματα, αλλάζεις εσύ!». Αυτή είναι η αλήθεια. Αλλάζεις γιατί δεν έχεις άλλη επιλογή, γιατί αυτή τη φορά πρέπει να το κάνεις σωστά, γιατί θέλεις να συμβεί για τον εαυτό σου.

Πήγαινε μια βόλτα να ξεχαστείς. Μύρισε την άνοιξη, είναι παντού. Κάνε την αγαπημένη σου γυμναστική ή και διαλογισμό. Γύμνασε το μυαλό σου, ακόμη κι αυτό μπορείς να το εκπαιδεύσεις. Για να γίνει κάτι συνήθεια θέλει 21 μέρες. Τι είναι 21 μέρες; Εδώ έκλαιγες για ένα γκομενάκι που έληξε άδοξα το μεταξύ σας κανένα 2μηνο, η προσπάθεια που κάνεις από σένα για σένα, για το δικό σου καλό γιατί να πάει άπατη;

Προσπάθησε να οργανώσεις τη ζωή σου, τόσο στις υποχρεώσεις που έχεις να κάνεις, όσο και με τους ανθρώπους που έχεις γύρω σου. Ξεκινάς να αποτοξινώνεις το σώμα σου από junk food και περιττές ζάχαρες; Βγάλε λοιπόν κι από τη ζωή σου το stress και τους ανθρώπους που έχεις δημιουργήσει μαζί σου ανθυγιεινές σχέσεις. Αρνήσου τη συνέχεια του φαύλου κύκλου. Είναι ο καλύτερος τρόπος να φτιάξεις τη ζώνη προστασίας και φροντίδας του εαυτού σου. Η ίδια η διαλογή. Ξεκίνησέ το, χθες.

Ύστερα, κάνε τη μετατόπισή σου και χωρικά. Η πόλη στην οποία βρίσκεσαι, έχει τόσα όμορφα μέρη, τόσα όμορφα σοκάκια που ούτε καν τα έχεις δει κι ούτε τα φαντάζεσαι. Εξερεύνησε το περιβάλλον σου, μάθε καλύτερα πού κινείσαι και γιατί και βρες καινούριες διαδρομές. Μετά, προχώρα στο σοκ του εαυτού σου, κάνε το αναπάντεχο, αρνήσου την έξοδο που δε θέλεις, κόψε τη συζήτηση με τους γονείς σου για το θέμα που σε πιέζουν και δε λένε να καταλάβουν την οπτική σου. Δοκίμασε ένα καινούριο φρούτο, ένα καινούριο αρωματικό χώρου, μια καινούρια μουσική και μια ταινία εκτός του στιλ σου. Κι αν αναρωτιέσαι γιατί, θα καταλάβεις αφού το πράξεις.

Μπορείς να τα καταφέρεις. Όταν θα περάσει αυτή η βασανιστική πρώτη εβδομάδα κοίταξε τον εαυτό σου στον καθρέφτη, χαμογέλα γιατί τα κατάφερες. Βγήκες από την εβδομάδα των παθών, ξεκίνα τη μέρα σου δυναμικά, με μια καλημέρα που να την εννοείς από τα βάθη της καρδιάς σου. Οι πρώτες 21 μέρες θα περάσουν γρήγορα, αυτό είναι το μόνο σίγουρο, το θέμα όμως είναι να βγεις πιο δυνατός, πιο αποφασιστικός και πιο υγιής. Τι να το κάνεις το γυμνασμένο σώμα άμα ξεκινάς κάθε φορά να κάνεις τις ασκήσεις σου κατσούφης; Όρεξη είναι αυτό που χρειάζεσαι, δυναμισμό, να βάζεις μπροστά το εγώ σου, να μην είναι κρυμμένο και πληγωμένο κουτάβι.

Οργάνωση! Αυτή είναι λέξη κλειδί. Πάρε ένα τετράδιο γράψε το πρόγραμμά σου, το τι θα φας, πότε θα το φας, πότε θα πας εκείνη την ωραία βόλτα, γράψε τα πάντα. Θα δεις μετά από αυτές τις 21 μέρες ότι τα έχεις πάει περίφημα και θα είσαι περήφανος πρώτα εσύ γι’ αυτά που κατάφερες και μετά οι άλλοι. Δε χρειάζεσαι κανένα μπράβο, κανένα «μπορείς». Τα έχεις όλα αυτά μέσα σου, απλώς πρέπει να προσπαθήσεις για να τα καταφέρεις. Να προσπαθήσεις για τις καθημερινές βόλτες, για τη γυμναστική, για τη διατροφή, για τις σχέσεις σου. Μην τα παρατάς! Υπάρχουν άνθρωποι που δεν είναι για παραίτηση φτιαγμένοι, αλλά για να προσπαθούν, για να ιδρώνουν και να είναι περήφανοι και για τα σωστά τους και για τα λάθη τους. Ένας τέτοιος άνθρωπος είσαι κι εσύ.

Συντάκτης: Ελευθερία Νάκα
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου