Θα έλεγα με σιγουριά σήμερα πως το ξενόφερτο window shopping είναι κάτι το οποίο όλοι μας έχουμε κάνει σε κάποια στιγμή της ζωής μας. Ως ορισμός μεταφράζεται ο χρόνος που περνάμε μπροστά απ’ τις βιτρίνες διαφόρων καταστημάτων, χωρίς την πραγματική πρόθεση –­ή μάλλον δυνατότητα, γιατί από όρεξη άλλο τίποτα– να αγοράσουμε οτιδήποτε.

Όμως είναι, αλήθεια, τόσο κακό; Φυσικά κι όχι! Γιατί μέσω αυτού έχουμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε πράγματα που ποτέ δεν μπορούμε να αγοράσουμε. Από ένα ζευγάρι πανάκριβα παπούτσια μέχρι το αμάξι των ονείρων μας που τουλάχιστον είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε τη δοκιμή, ας είναι και για μερικά λεπτά.

Δυστυχώς, στην εποχή μας με όλες τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε δεν έχουμε την ευκαιρία να κάνουμε περιττά έξοδα και κυρίως άσκοπες αγορές οι οποίες θα κοσμούν την ντουλάπα μας σαν τρόπαια στέρησης, αφού δυστυχώς αρκετές φορές στην παρόρμηση της στιγμής αγοράσαμε αχρείαστα για μας πράγματα, όταν ο πωλητής μας έπιασε απροετοίμαστους και μας τα παρουσίασε σαν την ευκαιρία του αιώνα.

Το window shopping με τον καιρό σε προετοιμάζει και σε κάνει επαγγελματία αγοραστή! Τριγυρίζοντας στην αγορά και συγκρίνοντας τιμές διαφόρων καταστημάτων μας δίνεται η ευκαιρία να προχωρήσουμε, τελικά, στην αγορά αυτού του αντικειμένου που είναι πιο οικονομικό και συμφέρον για εμάς. Η ιστορία γνωστή. Πάμε στην αγορά και βλέπουμε ένα ιδανικό μπλουζάκι και χωρίς δεύτερη σκέψη το αγοράζουμε. Προχωρώντας αμέριμνοι στη βόλτα μας, λίγα μέτρα πιο κάτω, βρίσκουμε ακριβώς το ίδιο σε πολύ καλύτερη τιμή! Το πρόσωπό μας εκείνη τη στιγμή; Απερίγραπτο! Περνώντας αρκετό χρόνο βλέποντας και δοκιμάζοντας πράγματα, έχουμε την ευκαιρία να δούμε το προϊόν που θέλουμε πάνω μας! Γιατί, βρε παιδί μου, αν θα προχωρήσουμε σε αγορά δε θα πάρουμε γουρούνι στο σακί!

Φυσικά, κρύβονται και πάρα πολλοί κίνδυνοι το να βλέπουμε βιτρίνες χωρίς να υπάρχει η πρόθεση να αγοράσουμε κάτι που έχουμε στο μυαλό μας. Για ποιους κινδύνους μιλάμε; Μα φυσικά για τις άσκοπες αγορές που πιθανόν να κάνουμε, αφού μας έπεισε ο πολύ καλός στη δουλειά του πωλητής ότι τις χρειαζόμαστε!

Και κάπως έτσι επιστρέφουμε σπίτι με έξι ζευγάρια κάλτσες, έναν αποχυμωτή κι ένα λαμέ φόρεμα που δε θα βάλουμε ποτέ στη ζωή μας! Και το χειρότερο από όλα ποιο είναι; Ότι ίσως σκοτώσαμε τις τελευταίες μας οικονομίες για όλα εκείνα τα αχρείαστα πράγματα που αγοράσαμε χωρίς να θέλαμε! Απλά γιατί ήταν ευκαιρία, βρε παιδί μου, κι εμείς προφανώς συναισθηματικά ευάλωτοι!

Κι όμως και το window shopping έχει ψυχή! Γιατί ερχόμαστε σε επαφή με όσα θέλουμε να αγοράσουμε και τις περισσότερες φορές δεν μπορούμε! Γιατί μέσω αυτού, βγάζουμε φωτογραφίες με το πολυπόθητο αντικείμενο, το συζητάμε 100 ώρες με τους κολλητούς μας και στο τέλος αποφασίζουμε πως δε μας κάνει -λες και θα το αγοράζαμε!

Κι αν σήμερα οι εποχές άλλαξαν και το window shopping μπορεί να γίνει μέσω των εκάστοτε εφαρμογών που έχει το κάθε κατάστημα στο κινητό, κανένα δεν μπορεί να αντικαταστήσει την πραγματική αίσθηση που σου δίνει το αληθινό. Αυτό που εντοπίζεις σαν άλλος κυνηγός μπροστά απ’ τη βιτρίνα το ιδανικό θήραμα και μπαίνεις στο κατάστημα να το δοκιμάσεις! Κι ας ξέρεις πως δε θα το αγοράσεις. Δε μας απαγορεύει κανείς να το ονειρευόμαστε έστω για λίγο!

Συντάκτης: Χριστιάνα Παν
Επιμέλεια κειμένου: Πωλίνα Πανέρη