Μεγάλη κουβέντα. Υπερ-τρισμέγιστη, υπερ-τεράστια. Απ’ τις λίγες αλήθειες που μιλάνε έτσι στις καρδιές των ανθρώπων. Όταν τη σκέφτηκα κι εγώ καλά, αναρωτήθηκα πώς μου είχε διαφύγει τόσον καιρό κι αναφώνησα «μα, ναι!» Ήταν μεσημέρι κι ήμουν στο λεωφορείο· μια έγκυος προσφέρθηκε να μου δώσει τη θέση της και μια γιαγιά βάλθηκε να με ξεματιάζει. Μα, ναι, ο τρόπος που τρώει και χορεύει δείχνει και πώς κάνει σεξ.

Είναι απόσταγμα λαϊκής σοφίας αυτό. Παρατηρήσεις χρόνων σε μεγάλα δείγματα πληθυσμού οδήγησαν στο συσχετισμό αυτών των τριών ενεργειών. Ο λαός δεν πέφτει έξω σε κάτι τέτοια. Μπορεί να κατηγορείται συχνά ως απαίδευτος, αλλά εδώ πρόκειται για εγγενή γνώση, που μεταφέρεται από γενιά σε γενιά.

Μοιάζει με ατάκα που θα έλεγε μια μαμά στην κόρη της. Συμβουλές για το πώς να τσεκάρει τον άλλον με τρόπο πλάγιο κι undercover. Τέτοια πράγματα λέγονται χαμηλόφωνα και συνωμοτικά, παρόλο που είναι κοινό μυστικό.

Τρώει ο άλλος. Είσαι κι εσύ από μια μεριά και τον παρατηρείς σαν πείραμα. Νταξ, τέρας διακριτικότητας δε σε λες κιόλας, πάντως όσο βρίσκεται μέσα στ’ οπτικό σου πεδίο, δε δικαιούται να σου ζητήσει και τα ρέστα. Ας έτρωγε σπίτι του. Βουτάει, που λες, τη λουκανικούμπα με το ψωμάκι και τη ματσακωνιάζει, σάλτσα κατρακυλάει το πηγούνι, φουσκώνουν και τα δύο μαγουλάκια για λόγους συμπαράστασης. Πιο αργά, καλέ μου. Απόλαυσε τις γεύσεις μία-μία, δώσε λίγο χρόνο στο λουκάνικο να πάρει μια ανάσα. Πώς το άρπαξες έτσι, βρε κορίτσι μου; Λίγη στοργή κι αγάπη δε θα σου κοστίσει τίποτα, εκείνο τόσα κάνει για σένα και πέφτεις για ύπνο χορτάτη μετά από ξενύχτι. Μπροστά σε κάτι τέτοιες σκηνές είναι να σκιάζεσαι.

Άλλο άκρο η πίτσα χωρίς χέρι. Μπορεί το μήλο να έχεις μάθει να το καθαρίζεις με μαχαιροπίρουνο και μπράβο σου, γιατί δεν ξέρω κανέναν άλλο μ’ αυτό το skill. Μη μας ξενερώνεις, όμως, κόβοντας την πίτσα με το μαχαίρι. Κάθε κομμάτι θέλει χάδι και καλόπιασμα, να νιώθει το σεβασμό. Να τρέχουν τα τυράκια, να τα κυνηγάς με τη γλώσσα, να ξαναβάζεις στη θέση τους τις πιπεριές. Τέχνη ολόκληρη.

Χόρτασε το νηστικό αρκούδι κι ετοιμάστηκε για χορό. Κλοτσιές-μπουνιές προς τον αόρατο εχθρό και πάντα εκτός ρυθμού της μουσικής. Αν πρόκειται για χορό απ’ αυτούς των νεολαίων, άντε, κάτι πάει κι έρχεται. Αν έχεις την ατυχία, όμως, να χορεύει δίπλα σου σε νησιώτικα-συρτά, μια πιθανή εξέλιξη είναι η χρηματική ικανοποίηση για ψυχική οδύνη, ενώ δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο της σωματικής βλάβης. Έλα πες μου τώρα, εμπιστεύεσαι αυτόν τον άνθρωπο καβάλα στο κρεβάτι σου;

Κυρίες και κύριοι, το φαΐ κι ο χορός αποδεικνύονται τ’ απόλυτα κριτήρια. Για να κάνεις αυτές τις δύο δραστηριότητες χρησιμοποιείς τα χέρια σου, το στόμα, τη γλώσσα, τα πόδια· όλα όργανα που παίρνουν κατά κόρον μέρος και στο σεξ. Αν ο άλλος μοιάζει στα μάτια σου δυσλειτουργικός όταν τρώει και χορεύει, το πιθανότερο είναι ότι θα σ’ ενοχλεί και στο κρεβάτι. Ναι, ακούγεται απλό το μπες-βγες και πάνω-κάτω, αλλά ακόμα κι αυτό μπορεί κάποιος να το κάνει λάθος για τα γούστα σου. Σ’ ενδιαφέρει να έχει κινήσεις ευγενικές, πάθος στα σωστά σημεία, υπομονή, τέμπο και κατάλληλα ανοίγματα. Αν έχει όλα αυτά, τότε θα τρώει αργά και θα γεύεται το πιάτο του, θα χορεύει δυναμικά κι αρμονικά. Αν τρώει και χορεύει έτσι, τότε έχεις ένα πολύ καλό δείγμα για μια υποσχόμενη βραδιά με όλα τα μπαχαρικά και πρωτότυπες χορευτικές φιγούρες.

Αφήστε, λοιπόν, τα πρώτα ραντεβού σε σινεμάδες, σε βράχους Ακρόπολης κι άλλα τέτοια κλισεδορομαντικά. Από εδώ και πέρα ξεχυθείτε στις ταβέρνες και τα κουτούκια. Πόσο ρετρό! Κι εκεί που έχει ψηθεί το γκομενάκι για το πόσο βίντατζ είναι το πρώτο σας φιλί, εσύ θα το έχεις στήσει απέναντι και θα εκμαιεύεις με ύπουλο και μεγαλοφυή τρόπο τις πιο απίθανες πληροφορίες. Ταΐσέ το και στα καπάκια παράγγειλε στο μάστορα και μια ζεϊμπεκιά, για να κάνεις τη δουλειά σου. 

Χωρίς κόπο από μέρους σου, εκεί που όλα γίνονται μόνα τους, είναι στους γάμους. Ω, ναι! Τα τραπέζια είναι στρατηγικά φτιαγμένα στις περισσότερες δεξιώσεις -συγγενείς που ακόμα μιλιούνται, συγγενείς αχώνευτοι και λοιπά. Κάπου ανάμεσα θα βρεις και το τραπέζι του νυφοπάζαρου. Οι νέοι με τους νέους για να κάνουν παρέα. Στην πραγματικότητα εκεί συμβαίνει όλη η δράση και το φλερτ. Εδώ έρχεται κα κουμπώνει η λαϊκή σοφία, λοιπόν· βάλε τους πρώτα στο ίδιο τραπέζι να φάνε και μετά μοιραία θα χορέψουν. Η τελειότερη εφαρμογή.

Κάποτε βρέθηκα σ’ ένα γάμο. Κάποτε κατά τη διάρκεια της βραδιάς βρέθηκα να μιλάω μ’ έναν εν δυνάμει γαμπρό. Έφαγε και χόρεψε μπροστά στα έκπληκτα μάτια μου προκαλώντας μου ανατριχίλες –και δεν ήταν απ’ τις καλές. Όταν άρχισε να παίρνει θάρρος, το έπαιξα ανήλικη κι η μελισσούλα πέταξε σ’ άλλο λουλουδάκι. Μόνο σαρκοβόρο θα επιβίωνε από τέτοια άνιση μάχη.

 

Επιμέλεια Κειμένου Μαίρης Ρήγα: Σοφία Καλπαζίδου

 

 

Συντάκτης: Μαίρη Ρήγα