Για τους fans  της σειράς των ταινιών Bridget Jones τα νέα είναι καλά, καθώς όπως έχει γίνει γνωστό: η Helen Fielding, η συγγραφέας της ομώνυμης σειράς βιβλίων κι αντίστοιχων ταινιών έχει ήδη αρχίσει να γράφει το σενάριο της τέταρτης ταινίας το οποίο θα βασίζεται στο τρίτο βιβλίο της σειράς με τίτλο «Τρελή από Έρωτα: Μπρίτζετ Τζόουνς, η επιστροφή».

Καθώς η τέταρτη ταινία πλησιάζει, αξίζει να θυμηθούμε την ιστορία αγάπης της Μπρίτζετ Τζόουνς και του Μάρκ Ντάρσι που όλοι θα ήθελαν να ζήσουν κάποια στιγμή στη ζωή τους. Ψυχογραφώντας τους ήρωες, βλέπουμε έναν Μαρκ Ντάρσι που αν και κάποιες φορές μοιάζει απόμακρος και σνομπ, είναι ευγενικός, έχει ηθικές αξίες κι αρχές, είναι επιτυχημένος δικηγόρος ανθρωπίνων δικαιωμάτων κι αποδεικνύει πως το να είσαι το καλό παιδί είναι σέξι. Η Μπρίτζετ Τζόουνς από την άλλη, είναι το κορίτσι της διπλανής πόρτας που αυτοσαρκάζεται συνεχώς, το οποίο απέχει πολύ από το τέλειο, δεν είναι το πιο καλλίγραμμο ή καλλιεργημένο κορίτσι στο δωμάτιο, ωστόσο διαθέτει δυναμισμό, καλοσύνη και μια προσωπικότητα που μαγνητίζει.

Όταν οι δυο τους γνωρίζονται στο πρωτοχρονιάτικο πάρτι των γονιών της Μπρίτζετ Τζόουνς, εκείνος θεωρεί πως είναι μια ρηχή γυναίκα που πίνει και φλυαρεί ασταμάτητα ενώ στα δικά της μάτια εκείνος μοιάζει βαρετός και ξενέρωτος, σε αντίθεση με τον ερωτικό του αντίζηλο Ντάνιελ Κλήβερ ο οποίος είναι χαρακτηριστική περίπτωση player και τη γοητεύει από την πρώτη στιγμή. Μερικές συναντήσεις όμως αρκούν για να ανάψει η σπίθα ανάμεσά τους με αποκορύφωμα τη στιγμή που ο Μαρκ Ντάρσι θα της εξομολογηθεί πως του αρέσει ακριβώς όπως είναι. Το τέλος της πρώτης ταινίας τους βρίσκει να φιλιούνται με πάθος στο χιονισμένο Λονδίνο, σε μια μοναδική σκηνή.

Παρά το ευτυχισμένο τέλος της πρώτης ταινίας, στη δεύτερη ταινία «Το Ημερολόγιο της Μπρίτζετ Τζόουνς: Η επόμενη σελίδα», βλέπουμε τα πρώτα σύννεφα στη σχέση τους τα οποία πηγάζουν από το γεγονός πως είναι δύο εντελώς διαφορετικοί άνθρωποι και πολλά ευτράπελα κι αμήχανες στιγμές, όπως το δείπνο του δικηγορικού συλλόγου στο οποίο η Μπρίτζετ αναρωτιέται αν έχει βρεθεί στην αίθουσα vip κατά λάθος. Η σχέση τους ωστόσο αποκαθίσταται μετά από ένα σύντομο φλερτ με τον παλιό της έρωτα Ντάνιελ Κλήβερ κι ένα σύντομο πέρασμα από τις γυναικείες φυλακές της Μπανγκόκ. Ο Μάρκ Ντάρσι τη βοηθά ν’ απαλλαγεί από τις άδικες κατηγορίες και τελικά καταλήγουν μαζί.

Ενώ ανάμεσα στην πρώτη και τη δεύτερη ταινία μεσολάβησαν μόνο δύο χρόνια, η τρίτη ταινία έρχεται μετά από δεκατρία περίπου χρόνια κι είναι η πρώτη ταινία η οποία δε βασίζεται σε βιβλίο. Πέρα από το γεγονός πως η ταινία ξεκινά με την κηδεία του Ντάνιελ Κλήβερ, γεγονός που τελικά ευτυχώς ανατρέπεται στο τέλος, η Μπρίτζετ Τζόουνς και ο Μάρκ Ντάρσι έχουν πλέον χωρίσει, ενώ συγχρόνως ένα δάκρυ κυλάει όταν εύκολα διαπιστώνει κανείς πως τα σημάδια του χρόνου είναι εμφανή στους βασικούς πρωταγωνιστές, ακόμη κι αν η Μπρίτζετ έχει πλέον κατακτήσει το ιδανικό βάρος που πάντα ήθελε κι έχει εδραιωθεί στο χώρο της δημοσιογραφίας. Είναι πλέον 43 και φαίνεται να απολαμβάνει την παρέα των νεότερων ηλικιακά συναδέλφων της οι οποίοι δε νοιάζονται για τον γάμο όπως τα άτομα της δικής της γενιάς. Σ’ ένα ξέφρενο πάρτι στο Γκλάστονμπέρι γνωρίζει τον Τζακ, ένα νέο εκατομμυριούχο του διαδικτύου κι όταν μένει έγκυος αρχίζει να δένεται τόσο με τον Μάρκ όσο και με τον Τζακ. Στο τέλος ωστόσο, αποδεικνύεται πως το παιδί είναι του Μάρκ Ντάρσι κι οι δυο τους καταλήγουν και πάλι μαζί.

Αν και πολλοί θα ήθελαν να μείνουν στο ευτυχισμένο τέλος του 2016, σύμφωνα με τα spoilers της τέταρτης ταινίας, κάτι τέτοιο δε θα γίνει. Αυτό που γνωρίζουμε ήδη είναι πως οι περισσότεροι ηθοποιοί του βασικού καστ προτίθενται να επιστρέψουν στους ρόλους τους και φυσικά μεταξύ αυτών, και η πλέον βραβευμένη με Oscar Ρενέ Ζελβέγκερ. Δε γνωρίζουμε αν ο Χιού Γκράντ, ο οποίος δε συμμετείχε στην τρίτη ταινία λόγω συγκεκριμένων ενστάσεών του, θα επιστρέψει στο ρόλο του Ντάνιελ Κλήβερ. Το μόνο σίγουρο πως η τέταρτη ταινία τοποθετείται χρονικά 8 χρόνια μετά την τρίτη. Η Μπρίτζετ Τζόουνς είναι πια μητέρα ενός αγοριού και σύμφωνα με τα spoilers, ο Μάρκ Ντάρσι έχει πεθάνει. Κάπως έτσι βλέπουμε τη Μπρίτζετ Τζόουνς να είναι στα 50 της και να προσπαθεί με τον δικό της μοναδικό τρόπο να προσαρμοστεί στον αδηφάγο κόσμο του online dating, να αναρωτιέται αν αξίζει τελικά να κρύβει κανείς την ηλικία του για να βγει ραντεβού αλλά και να ασχολείται με όλα όσα μπορεί να απασχολούν μια μητέρα που μεγαλώνει ένα παιδί μόνη της.

Στο σημείο αυτό είναι σημαντικό να τονίσουμε πως οι ταινίες αυτές έχουν αφήσει το αποτύπωμά τους σε μια ολόκληρη γενιά γυναικών γεγονός που τις κάνει εφάμιλλες σειρών όπως το Sex and the City. Η Μπρίτζετ Τζόουνς ήταν πάντα η κοπέλα της διπλανής πόρτας η οποία αγωνίζεται καθημερινά για να βρει τη θέση της σε μια κοινωνία η οποία παραμένει βαθιά πατριαρχική κι εξακολουθεί σε πολλές περιπτώσεις να κρίνει τις γυναίκες με βάση το βάρος τους και το αν έχουν παντρευτεί μετά από μια συγκεκριμένη ηλικία, δίνοντας έμφαση σε όσα μπορεί να μην έχουν καταφέρει ακόμη, ξεχνώντας σκόπιμα όλα εκείνα που καταφέρνουν καθημερινά με ελάχιστη ή και καθόλου υποστήριξη από την κοινωνία και το περιβάλλον τους.

Αν κι έχουν περάσει 22 χρόνια από την πρώτη ταινία, το σίγουρο είναι πως δεν υπάρχει άνθρωπος που να μη συμπάσχει με την πολλές φορές βασανιστική υποχρέωση παρουσίας σε οικογενειακά τραπέζια φορτισμένα με τοξικότητα όπου η προσωπική ζωή και η εμφάνιση, των ανύπαντρων της παρέας γίνεται θέμα συζήτησης, κι άτομα από το ευρύτερο οικογενειακό περιβάλλον μεταμορφώνονται σε άτομα που θέλει να αποφεύγει κανείς με κάθε κόστος. Συγχρόνως, οι ταινίες αυτές αποδομούν το αφήγημα της τελειότητας και του ότι πρέπει κανείς να έχει πετύχει όλα όσα θέλει στη ζωή του μέχρι τα 30, επιβεβαιώνοντας πως η ζωή δεν είναι αγώνας δρόμου αλλά ένα συνεχές ταξίδι εξέλιξης που κυλά διαφορετικά για τον καθένα, απενοχοποιώντας κάθε άνθρωπο και τις νέες γυναίκες συγκεκριμένα που πολλές φορές καλούνται να αντεπεξέλθουν σε παράλογες προσδοκίες.

Στην τελική, η Μπρίτζετ Τζόουνς αποτελεί ξεκάθαρο παράδειγμα του ότι ο σωστός δρόμος για τον κάθε άνθρωπο είναι διαφορετικός και ο καθένας οφείλει στον ίδιο του τον εαυτό να τον ακολουθεί χωρίς ενοχές. Άλλωστε, το love story με τον Μαρκ Ντάρσι πάντα θα μας θυμίζει πως εκεί έξω πάντα θα υπάρχει ο ένας που θα αποτελεί το λόγο για τον οποίο κάθε προηγούμενη σχέση δεν πέτυχε.

 

Πηγή φωτογραφίας

Συντάκτης: Νεφέλη Μπαντελά
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου