Βάλε ν’ ακούσουμε ένα τραγουδάκι. Έτσι θα ακούσεις να λένε κάποιοι και θα περνάνε τη μουσική για κάτι απλό. Θα διασκεδάσουν, θα χορέψουν, θα χαρούν, αλλά κανείς απ’ αυτούς δε θα αναρωτηθεί τι του πρόσφερε η μουσική μέσα σ’ όλη του αυτή τη χαρά και πως ίσως χωρίς αυτήν να μην είχε διασκεδάσει τόσο, μιας και θεωρείται δεδομένο ότι πάντα θα υπάρχει μουσική όπου υπάρχει και γιορτή.

Άλλους πάλι θα τους δεις να κλαίνε με ακουστικά στ’ αυτιά σε κάποια γωνιά του λεωφορείου. Είναι αυτοί που βρήκαν καταφύγιο στη μουσική όταν ένιωσαν ότι τίποτα άλλο δεν τους γεμίζει.

Είναι κι άλλοι, άτομα νευρικά, που ακούνε μουσική πριν από μια μεγάλη συνέντευξη, άτομα που νοσταλγούν κάποιον κι ακούνε μια μελωδία που τους θυμίζει ένα αγαπημένο τους πρόσωπο. Άπειρα παραδείγματα με άπειρα συναισθήματα που προσπαθούν να βρουν το δικό τους σπίτι, τη δικιά τους μελωδία και να «κουμπώσουν» μέσα σ’ αυτήν.

Μα είναι κι άλλη μια κατηγορία ανθρώπων αυτή που εγώ θεωρώ την πιο σωστά τοποθετημένη σε σχέση με τη μουσική. Είναι αυτοί οι άνθρωποι που κοινωνικοποιήθηκαν κι εξελίχθηκαν μέσα απ’ τη μουσική και μάλιστα ώθησαν και τα παιδιά τους από πολύ μικρή ηλικία μέσα σ’ αυτήν.

Βάλατε ποτέ το μωρό σας ν’ ακούσει ένα σόλο πιάνου ή το παιδί σας να διαβάσει ακούγοντας μουσική; Κάντε το κι αμέσως θα δείτε μια γαλήνη στο μωρό σας και μια ανοδική πρόοδο στις μαθησιακές επιδόσεις του παιδιού σας. Ο λόγος που γίνεται αυτό είναι απλός, μιας κι η συχνή ώθηση των παιδιών σε ερεθίσματα μουσικής βελτιώνει τις δεξιότητές τους και αναπτύσσει τη νοημοσύνη τους.

Παράλληλα το βοηθάει να αναπτυχθεί σε κοινωνικό επίπεδο και να έχει καλύτερες σχέσεις με τους γύρω του, είτε αυτοί είναι συνομήλικοί του είτε όχι, θα μπορεί να τους πλησιάσει πιο εύκολα και να ενταχθεί με ευκολία στο σύνολο των υπολοίπων παιδιών.

Εξάλλου δεν είναι τυχαίο πως πολλές έρευνες γνωστών πανεπιστημίων έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα της ένταξης της μουσικής στους χώρους διδασκαλίας όχι μόνο σε μικρά παιδιά, αλλά και σε χώρους που φοιτούν μεγαλύτερης ηλικίας άτομα. Ακόμη και σε πολλούς εργασιακούς χώρους η μουσική έρχεται πρώτη στις προτιμήσεις αφού συμβάλλει στην καλύτερη απόδοση των εργαζομένων.

Το μάθημα της μουσικής η αλήθεια είναι πως υπάρχει στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα όλων των σχολείων, αλλά δε δίνεται η βαρύτητα που χρειάζεται, με αποτέλεσμα τα παιδιά να έχουν συνδέσει την ώρα της μουσικής με ώρα διαλείμματος.

Υπάρχει κι ένας άλλος τρόπος που το παιδί μπορεί να εκτιμήσει τη μουσική κι αυτός είναι μέσα απ’ την εκμάθηση κάποιου μουσικού οργάνου, αφού κάνοντας ένα όργανο να παράγει ήχο και μελωδία θα εκτιμήσει βαθύτερα την έννοια της μουσικής στη ζωή του.

Γονείς, ωθήστε τα παιδιά σας, όσο πιο πολύ μπορείτε, σε μουσικά ακούσματα και δε θα χάσετε. Το αντίθετο, με τη δική σας καθοδήγηση και με λίγη παραπάνω μουσική θα δημιουργήσετε στο παιδί σας την καλύτερη έκδοση του εαυτού του.

Μ’ αυτόν τον τρόπο θα ωφεληθεί όχι μόνο το ίδιο, αλλά και οι γύρω του.

Συντάκτης: Ειρήνη Καμπανού
Επιμέλεια κειμένου: Αναστασία Νάννου