Article of the day: Η Σίσσυ Γεωργίου μας εξηγεί γιατί ο έρωτας είναι το κερασάκι στην τούρτα κι όχι η τούρτα ολόκληρη. Δες εδώ!

defgth

Όποιο επάγγελμα κι αν έχεις επιλέξει, με ό,τι και αν ασχολείσαι, όποια και να είναι η φύση του αντικειμένου πάνω στο οποίο εργάζεσαι, σίγουρα έχεις πετύχει τουλάχιστον μια φορά τον «ξερόλα πελάτη». Βέβαιος είναι επίσης ο εκνευρισμός που σου δημιούργησε και τα συναισθήματα απέχθειας που γεννήθηκαν μέσα σου κατά τη γνωριμία σου με τον ίδιο. Δε θα συζητήσουμε για το αν θες να τον ξανασυναντήσεις. Ίσως ούτε τυχαία στο δρόμο.

Είναι ο τύπος ανθρώπου που ξέρει τα πάντα καλύτερα από σένα- ιδίως πάνω στο επάγγελμά σου. Δεν είναι συνάδελφός σου, ούτε κι ασχολείται με κάτι παρεμφερές. Όμως ξέρει ή μάλλον πιστεύει πως ξέρει. Και το πιστεύει ακράδαντα, μην τυχόν και τον αμφισβητήσεις!

Ένα βασικό χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου τύπου είναι ότι ποτέ δε θα μείνει εντελώς ικανοποιημένος με τη δουλειά σου. Ένα δεύτερο, είναι ότι οπωσδήποτε θα προβεί σε επαγγελματικές συμβουλές ακόμη κι αν δεν καταλαβαίνει για ποιο ακριβώς θέμα σε συμβουλεύει. Ξέρει καλύτερα από τον μηχανικό αυτοκινήτου πού εντοπίζεται το πρόβλημα στο αμάξι, αφού είναι δικό του και μόνο αυτός καταλαβαίνει τι του συμβαίνει. Τα φαγητά της ταβέρνας τα μαγειρεύει καλύτερα από τον σεφ γιατί ξέρει τα κόλπα από τη γιαγιά του. Θα πάρει δεύτερη και τρίτη και τέταρτη συμβουλή από διαφορετικούς γιατρούς ώστε να κάνει μια μίξη συμβουλών και ν’ ακολουθήσει αυτό που ο ίδιος θεωρεί πιο αποτελεσματικό για την υγεία του. Θα υποδείξει στον κομμωτή τη μάρκα των προϊόντων που θα έπρεπε να χρησιμοποιεί, στον οπωροπώλη από πού να προμηθεύεται λαχανικά, στο φούρναρη το σχήμα των ψωμιών και στον νοσηλευτή τον τρόπο με τον οποίο θα του πάρει αίμα.

Είναι παρεμβατικός σε όλα τα επαγγέλματα κι αμφισβητεί τους πάντες. Είναι δύσπιστος ακόμη κι αν τα επιχειρήματά σου βασίζονται πέρα για πέρα στη λογική και τις γνώσεις σου. Θα έχει πάντα κάτι να προσθέσει, κάτι να αμφισβητήσει, μια ιστορία να σου διηγηθεί που σχετίζεται με κάποιον άσχετο συνάδελφό σου που επισκέφτηκε πρόσφατα. Συνήθως δε δημιουργεί μακροχρόνιες συνεργασίες με επαγγελματίες. Δεν τον παρακολουθεί συγκεκριμένος γιατρός γιατί ακόμη δεν έχει βρει τον κατάλληλο, δεν έχει να σου συστήσει καλό υδραυλικό κι αλλάζει κάθε έξι μήνες λογιστή γιατί κανείς δεν έκανε τη δουλειά του καλά. Αν είσαι φίλος του, θα σε συμβουλέψει για τα πάντα. Για τα πάντα όμως. Είναι επαγγελματίας υγείας, γνώστης κοινωνικών σπουδών, ψυχολόγος, χειροπρακτικός, εμπειροτεχνίτης και λίγο μέντιουμ.

Είναι χαρακτήρας που μπορεί να σε βγάλει από τα ρούχα σου όταν θέλεις να κάνεις τη δουλειά σου μα και σεσημασμένος, αφού αυτά «κυκλοφορούν» και διαδίδονται. Εύχεσαι να μη σου τύχει για πελάτης και νιώθεις μια ανακούφιση όταν τελικά καταλήξει πως δεν του κάνεις. Είναι αυτό που λέμε «μη σου τύχει».

Κι όμως, είναι άνθρωπος με ανασφάλειες που καμία πρόθεση δεν έχει να σε προσβάλλει ή να σε εκνευρίσει. Ο λόγος που αμφισβητεί τη δουλειά και τις γνώσεις σου δεν έχουν να κάνουν με σένα, μα μ’ εκείνον εξ ολοκλήρου. Δεν έρχεται σε σένα με σκοπό να αποδείξει πως είσαι άχρηστος μα επιζητεί την επιβεβαίωση ενός επαγγελματία στις γνώσεις που θεωρεί πως έχει. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ικανοποίηση για τον ίδιο όταν ακούει από έναν επαγγελματία πως μπορεί πράγματι να έχει εντοπίσει ο ίδιος το πρόβλημα, πως του φαίνεται χρήσιμη η συμβουλή του και πως θα την ακολουθήσει. Ακόμη κι αν κατά βάθος ξέρει πως όλα αυτά είναι λόγια του αέρα, στην πραγματικότητα το μόνο που επιζητεί είναι η επιβεβαίωση πως κι ο ίδιος κάτι ξέρει. Ακόμη κι αν αυτό δεν εμπίπτει στον τομέα με τον οποίο ασχολείται. Θέλει μόνο ν’ ακούσει ένα «έχεις δίκιο» το οποίο πολύ πιθανό να έχει στερηθεί πολλές φορές σε διαφορετικές συνθήκες.

Να δείχνεις κατανόηση λοιπόν. Δεν ωφελεί να κάτσεις να του εξηγήσεις περισσότερες από μια φορές τους λόγους για τους οποίους έχει άδικο πάνω στις συμβουλές που σου δίνει στο επάγγελμά σου. Αν δεις πως δεν παίρνει από λόγια, μην μπεις στη διαδικασία να τσακωθείς για να αποδείξεις αυτό που για σένα είναι αυτονόητο. Να είσαι ευγενικός γιατί δεν ξέρεις για ποια ανασφάλειά του παλεύει. Δείξε κατανόηση και φέρσου όπως θα φερόσουν σε κάποιον που δε σε πρήζει. Ίσως εκτιμηθεί. Ίσως κι όχι, μα έστω δε θα χάσεις την ψυχική σου ηρεμία.

 

Πηγή φωτογραφίας

 

Θέλουμε και τη δική σου άποψη!

Στείλε το άρθρο σου στο info@pillowfights.gr και μπες στη μεγαλύτερη αρθρογραφική ομάδα!

Μάθε περισσότερα ΕΔΩ!

Συντάκτης: Ολίνα
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου