Πολλοί τη θεωρούν ως ορισμό της  made in America θηλυκότητας, το απόλυτο ίνδαλμα. Εκθαμβωτική, διάσημη, ποθητή, ακαταμάχητο θηλυκό, female fatale. Ο λόγος για τη Μέριλιν Μονρόε, η οποία έχτισε τον μύθο γύρω από τη γυναικεία σεξουαλικότητα. Όλοι μας ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλου και άποψης, κατά καιρούς, έχουμε διαβάσει ή έχουμε χρησιμοποιήσει στα social media φράσεις που έχει διατυπώσει και ταυτιζόμαστε εν μέρει μαζί τους. Πόσοι όμως από εμάς γνωρίζουμε πραγματικά ποια ήταν, πέρα από τη γνωστή μορφή της ξανθιάς με το φλογερό βλέμμα και το εκθαμβωτικό χαμόγελο που αποτυπώνεται στις άπειρες δημοσιευμένες φωτογραφίες;

Η Μέριλιν Μονρόε γεννήθηκε την 1η Ιουνίου 1926, στο Λος Άντζελες της Καλιφόρνιας στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Το πραγματικό της όνομα ήταν Norma Jeane Mortenson. Άγνωστο παρέμεινε το όνομα του βιολογικού της πατέρα, εφόσον η μητέρα της τής έδωσε το όνομα του τότε εφήμερου συντρόφου της. Η ίδια η μητέρα της έχοντας ψυχιατρικά προβλήματα, έχασε τη δουλειά της και νοσηλεύτηκε σε κλινική κι έτσι η τότε Νόρμα, από μικρή ηλικία αναγκάστηκε να μεγαλώσει σε ορφανοτροφεία, ενώ άλλαξε έντεκα ανάδοχες οικογένειες. Για να ξεφύγει από αυτού του είδους τη ζωή, παντρεύτηκε σε ηλικία δεκαέξι μόλις χρόνων, τον Τζέιμς Ντόχερτι, ένα νεαρό τεχνίτη αεροσκαφών, με τον οποίο χώρισαν τέσσερα χρόνια αργότερα. Εκείνη την περίοδο, ο φωτογράφος του στρατού Ντ. Κόνοβερ την ανακαλύπτει και αρχίζει να εργάζεται ως μοντέλο επίδειξης μαγιό, ενώ αλλάζει το χρώμα των μαλλιών της σε ξανθό. Μέσα από τις φωτογραφίσεις που πραγματοποιεί, καταφέρνει να μαγνητίσει πολλά βλέμματα. Άλλωστε ήταν μια γυναίκα με σώμα που εξέπνεε έντονο ερωτισμό κι είχε μια μυστικιστική και ταυτόχρονα σαγηνευτική σχέση με το φακό.

Το 1950 ξεκινάει μια σειρά από επιτυχίες στην εταιρεία 20th Century Fox, μέσα από τις ταινίες που συμμετέχει και πρωταγωνιστεί. Όπως, «Μερικοί το προτιμούν καυτό», «Επτά χρόνια φαγούρα», «Οι άντρες προτιμούν τις ξανθιές», «Οι αταίριαστοι» και άλλες πολλές για την εποχή αξιοσημείωτες ταινίες. Γίνεται ολοένα και πιο γνωστή με το αντρικό κοινό να παραλύει και να δηλώνει ερωτευμένο μαζί της. Η αναγνωσιμότητα ήταν τεράστια. Ακολούθησαν φωτογραφήσεις, συνεντεύξεις και άπειρες προσκλήσεις σε γκαλά κοσμικές εκδηλώσεις, πριβέ πάρτι με πολιτικούς και μεγάλους σταρ της εποχής στο χώρο της μουσικής, του αθλητισμού, της δημοσιογραφίας. Ο γάμος της με τον παίχτη του μπέιζμπολ Τζο ντι Μάτζιο πραγματοποιείται το 1954 με ημερομηνία λήξης εννέα μήνες αργότερα, λόγο της απόφασης της Μέριλιν να ασχοληθεί με την καριέρα της και με πιο σοβαρούς ρόλους. Έτσι αρχίζει να φοιτά στο Actor’s Studio στη Νέα Υόρκη και βελτιώνει την τέχνη της. Στα πλαίσια των γυρισμάτων γνωρίζει τον συγγραφέα Άρθουρ Μίλερ, που έμελε να γίνει ο τρίτος της σύζυγος το 1956 και το τρίτο της διαζύγιο το 1961, με λόγο την ασυμφωνία χαρακτήρων.

Από την περίοδο του τελευταίου της γάμου και της έντονης διασημότητας, η Μέριλιν αρχίζει να παθαίνει νευρικές κρίσεις και να έχει ανάρμοστη συμπεριφορά. Λόγω ασυνέπειας στα γυρίσματα της ταινίας «Κάτι πρέπει να δώσεις», η οποία δεν ολοκληρώθηκε ποτέ και των ιδιοτροπιών της, το 1962 απολύεται από την εταιρεία 20th Century Fox, με την αποζημίωση να αγγίζει τα 200.000 δολάρια. Στις 4 Αυγούστου της ίδιας χρονιάς, βρίσκεται έχοντας αφήσει την τελευταία της πνοή, από την οικονόμο της στο σπίτι της, στο Μπρέντγουντ στο Λος Άντζελες. Αιτία αποτέλεσε η υπερβολική δόση βαρβιτουρικών, υπνωτικών χαπιών.

Στη ζωή της κατάφερε να αναμετρηθεί με αντάξιες υπάρξεις και να δηλώσει τη θέση της σε αυτόν τον κόσμο. Δημιούργησε μια γυναικεία εικόνα που συνδύαζε την παιδικότητα με τον κρυφό ερωτισμό. Η pin up εικόνα της bombshell ξανθιάς, το κορμί–κλεψύδρα, τα στενά της ρούχα, οι καμπύλες της και το λίκνισμά της, έγιναν μια ακαταμάχητη φαντασίωση, μια διαρκής ερωτική υπόσχεση. Συνέπεια αυτών, η διαρκής πολιορκία από τους άντρες. Άφησε κληρονομιά μια ανάρπαστη γυναικεία εικόνα.

Η Μέριλιν Μονρόε όμως, δεν ήταν απλώς ένα ωραίο κορίτσι, μίλησε για τη ζωή, για την ηθοποιία, για τις γυναίκες και για τους άντρες. Για τους άντρες μίλησε μέσα από αυτά που έβλεπε και που βίωνε. Μίλησε μέσα από τις δικές της αλήθειες. Εμείς σας τις παραθέτουμε μία προς μία.

 

1. Ένας άντρας είναι πιο ειλικρινής με τα συναισθήματά του. Εμείς οι γυναίκες, φοβάμαι πως συνηθίζουμε να κρύβουμε αυτό που νιώθουμε.

 

2.  Όσον αφορά το κουτσομπολιό, οφείλω να παραδεχτώ, πως οι άντρες είναι εξίσου ένοχοι με τις γυναίκες.

 

3. Ο μεγάλος εραστής μπορεί ν σε συνεπάρει και όταν σε φιλά στο μέτωπο ή όταν σε κοιτά χαμογελαστά στα μάτια ή όταν κοιτάει απλά το κενό.

 

4. Οι σύζυγοι συνήθως είναι καλοί εραστές όταν απατούν τις γυναίκες τους.

 

5.  Όταν οι άντρες πιστεύουν πως οι παλιές αγάπες μιας γυναίκας την κάνουν να αγαπάει λιγότερο τους ίδιους, είναι χαζοί κι αδύναμοι.

 

6.  Η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν κορόιδευα κανέναν. Πάντα άφηνα τους άντρες να κοροϊδεύουν τον εαυτό τους.

 

7. Τα αγόρια νομίζουν πως τα κορίτσια είναι σαν τα βιβλία. Εάν το εξώφυλλο δεν τραβάει την προσοχή τους, δεν μπαίνουν στον κόπο να διαβάσουν τι υπάρχει μέσα.

 

8. Οι άντρες είναι τόσο πρόθυμοι να σεβαστούν οτιδήποτε τους κάνει να βαρεθούν.

 

9. Ένας ισχυρός άντρας δεν έχει ανάγκη να επιβάλλεται σε μία γυναίκα. Δεν του ταιριάζει το να δείχνει η δύναμή του σε μία γυναίκα με αγάπη γι’ αυτόν. Ταιριάζει ενάντια στο κόσμο.

 

1ο. Μόνο ένας ταπεινωμένος άνδρας μπορεί να προσβάλει μία γυναίκα.

Συντάκτης: Χαρά Νταμουράκη
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου