Μια μετωπική σύγκρουση με τον έρωτα σε στέλνει σε φάση ανάρρωσης και θέλει χρόνο μέχρι να νιώσεις τη γη να κινείται ξανά. Λίγο οι ψυχοσωματικές διακυμάνσεις, λίγο ο απόηχος που αφήνει η σκασμένη φούσκα της αυταπάτης και λίγο περισσότερο οι μεγάλες προσδοκίες που βρήκαν σκόπελο, σε αφήνουν παίκτη προς αποχώρηση. Κι ενώ το ταβάνι έχει γίνει νοερός τοίχος εικονογράφησης, το τικ-τακ του ρολογιού σού θυμίζει ότι ο χρόνος περνάει κι είναι νωρίς ακόμα για να κάνεις ταμείο. Το να παραδεχθείς ότι κάτι πέθανε, έκανε τον κύκλο του δεν είναι εύκολη υπόθεση, αλλά είναι η μόνη λύση, εξηγεί ο Καβάφης, θυμίζοντας ότι για να σηκωθεί ο χαρταετός θέλει μαστοριά στα ζύγια.

H αρχή δεν είναι εύκολη, προχωράς σταδιακά και λίγο διστακτικά, λες και βουτάς σε παγωμένα νερά, με το σώμα να σε προστάζει να κολυμπήσεις για να σωθείς. Η κίνηση φέρνει την ηρεμία και η συγκέντρωση ξαναγυρνάει στη ζωή σου στεφανωμένη με λίγη παραπάνω γνώση. Και η πειθαρχία που σε άφησε να αιωρείσαι  γίνεται αν όχι ατσάλινη, σίγουρα καλά πυρακτωμένη και σε θέτει ετοιμοπόλεμο, ανοίγοντας τις οδούς για τα συσχετισμό σου με άλλους ανθρώπους.

 

 

Το φλερτ θα μπορούσε να είναι η αρχή του έρωτα, αλλά σε ένα παιχνίδι ενηλίκων με διατριβές και διδακτορικά τα νήματα κινούνται αλλιώς. Η υγιής ωριμότητα της σκέψης παίρνει τη θέση του αθώου ενθουσιασμού με τις συνιστώσες να συνδυάζονται έτσι, που η τελική ώθηση να ανήκει σε σένα. Υπάρχουν πολλά είδη φλερτ και οι παράγοντες που το καθορίζουν εξαρτώνται από το τι θες να μοιραστείς. Είτε αυτό είναι η σκέψη σου, ο χρόνος σου, τα επίπεδα ερωτισμού σου, η συναισθηματική σου κατάσταση και ούτω καθεξής. Δυο πέτρες αλέθουν το σιτάρι λέγανε οι παλιοί και οι άνθρωποι εκ φύσεως δε ζουν μόνοι.

Δεν είναι λοιπόν πάντα γνώμονας η ερωτική διάθεση που θα νιώσεις όταν θα αρχίσεις τον οξυδερκή διάλογο, τις ευγενικές φιλοφρονήσεις και το διακριτικό χιούμορ με τον συνομιλητή απέναντι σου. Ιδίως όταν ο οδοστρωτήρας της παρελθούσας ερωτικής έξαψης σε άφησε χαλκομανία. Είναι το επιστέγασμα ενός αδιάκοπου αγώνα και οι στιγμές που πραγματικά νιώθεις ανθρώπινα υπαρκτός.

Λένε ότι είναι παιχνίδι σκάκι με κινήσεις στρατηγικής και θα συμφωνήσω, εφόσον πίσω από όλο αυτό υπάρχει συναίσθημα. Δεν απομυθοποιείται η μαγεία και η πολυπλοκότητα του έρωτα αλλά η λογική της απλότητας αφήνει οποιαδήποτε ελευθερία (Αϊνστάιν). Δεν είναι απαραίτητο να είναι μονόπλευρος ο έρωτας για να κοιτάξεις την άλλη όψη του νομίσματος, ούτε να μείνεις δέσμιος ενός αμοιβαίου που σκόνταψε στο δρόμο. Είναι η εξέλιξη που έρχεται αποκαλύπτοντας ότι στη φύση, την αξία την έχει το ποτάμι που κυλά.

Φλερτ λοιπόν κι επικοινωνία με τον έρωτα να παίζει τον δεύτερο ρόλο, αφήνοντας τον κραδασμό των αισθήσεων να είναι αυτό που θα ολοκληρώσει κι όχι αυτό που θα προκαλέσει. Δίνοντας στον χρόνο ώρες, που θα μιλάνε για σένα με σύνεση και διαύγεια και που θα πλέξουν μια ιστορία από απαλό μαλλί.

Σε ανανεώνει και σε αναζωογονεί, γίνεσαι ελκυστικός και νιώθεις αυτοπεποίθηση όταν η σαγήνη σου έχει αποδέκτη. Σίγουρα το πρώτο ερέθισμα για να πλησιάσεις είναι η εικόνα, αλλά τα κριτήρια της σκέψης σου είναι αυτά που ορίζουν τη συνέχειά του. Δεν είναι κτήμα σου κάποιος που σου εκφράζει το θαυμασμό του κι αυτό πρέπει να αναγνωρίζεται και να εκτιμάται. Κι ο συναισθηματισμός αποκτά αποχρώσεις αναλόγως με το ποιος προσεγγίζει ποιον και το παιχνίδι έχει ισάξιους αντιπάλους, χωρίς αυτό να αναιρεί μεθόδους και μεθόδους.

Για να είναι επιτυχημένο το φλερτ χρειάζεται και λίγη τέχνη. Το βλέμμα και οι κινήσεις του σώματος είναι σημάδια που πρέπει να ξέρεις να τα διαβάζεις. Εκεί στήνεται η μαγική επικοινωνία που όντως είναι ακαταμάχητη. Εκτός των παραπάνω, ας μην ξεχνάμε ότι η τόλμη είναι βασικός παράγοντας κι αυξάνει τις πιθανότητες μιας επιτυχημένης έκβασης.

Τέλος για να έχει ουσία το ερωτοτροπείν, η παράδοση δε θα πρέπει να γίνει από αδυναμία αλλά από επιθυμία. Το αν έχει διάρκεια η όχι, ή αν κατάκτηση μείνει στην ιστορία έχει μικρή σημασία. Κι όπως λέει και ο Casanova, «δεν κατακτώ, υποκύπτω».

Συντάκτης: Μόνικα Καράμπεη
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου