Κάποιοι παθαίνουν κοκομπλόκο στη λέξη και μόνο «διαβάστηκε». Κάποιοι όμως τρελαίνονται και μόνο στο άκουσμα της φράσης «προσθήκη στο καλάθι». Γνωρίζουμε ότι η αγοραστική μανία που μας έπιασε μέσα στις περιόδους της καραντίνας πήρε τη μορφή ψύχωσης και οι ψυχολόγοι φωνάζουν για σύνεση και προσοχή στις αγορές. Επειδή όμως η φράση αυτή αντιπροσωπεύει μια «ευχάριστη» διαδικασία για την ανάταση της ψυχής μας, κάποιοι την έχουν πλέον και σαν ψυχοθεραπεία. Μέχρι να έρθει το δέμα. Μετά την παράδοση αρχίζουν τα παρατράγουδα.

Τι μπορεί να προκύψει μετά από την προσθήκη στο καλάθι; Σίγουρα θα υποστεί επιβάρυνση ο τραπεζικός μας λογαριασμός ή θα ανεβεί το χρέος στην πιστωτική. Το ίδιο πράγμα δηλαδή. Η «προσθήκη στο καλάθι» γεμίζει αλλά ο λογαριασμός στην τράπεζα αδειάζει. Εκείνη τη στιγμή δεν το βλέπουμε και δεν το νιώθουμε στο πετσί μας άμεσα, αλλά όλα είναι θέμα χρόνου. Είναι αλήθεια ότι από τότε που το χρήμα έγινε «πλαστικό» και πληρώνουμε με κάρτες, δεν έχουμε συναίσθηση του πόσα ξοδεύουμε. Για αυτό και η φράση αυτή, δε δίνει εντολή στον εγκέφαλο «προσοχή θα φας τα μούτρα σου πάλι». Μόνο αν πάμε στο σούπερ-μάρκετ και δεν έχει υπόλοιπο στην κάρτα ούτε για ένα βαζάκι σάλτσα, τότε αντιλαμβανόμαστε τι έχουμε κάνει. Και τρώμε και τα μακαρόνια σκέτα.

Η χειρότερη καταστροφή που προκύπτει από την «προσθήκη στο καλάθι» είναι τα μεγέθη. Κατά καιρούς βλέπουμε να κάνουν κοπέλες κυρίως haul video στο TikTok και να δείχνουν πράγματα που αγόρασαν από το διαδίκτυο και πώς είναι από κοντά. Τα περισσότερα είναι φυσικά πολύ κοντά σε αυτό που παρουσιάζεται στο e-shop. Υπάρχουν όμως και αυτά που φωνάζουν «τι σκεφτόμουν, όταν πατούσα προσθήκη στο καλάθι;». Ειδικά όταν είσαι ψηλός και το παντελόνι σε κάνει να μοιάζεις σαν βαρκάρης σε ταινία του Δαλιανίδη. Για τις μακριές τουαλέτες που έρχονται από ιστοσελίδες σε μακρινά μέρη τι να πούμε; Βάζεις στο καλάθι ένα φόρεμα σε παστέλ απόχρωση της μέντας και παραλαμβάνεις ένα κομμάτι στο χρώμα της ακρίδας. Με λίγα λόγια, η προσθήκη στο καλάθι σε κάνει να ονειρεύεσαι και το delivery σε κάνει πρωταγωνιστή σε bloopers.

Εκτός από την οικονομική καταστροφή και τις διαφορές e-shop και πραγματικότητας, η «προσθήκη στο καλάθι» είναι η αιτία που έχει γεμίσει το σπίτι μας με τα πιο άχρηστα πράγματα. Οι διαφημίσεις και οι pop-up ευκαιρίες σε κάνουν να πιστεύεις ότι αν βάλεις στο καλάθι σου το καθαριστήρι κολοκυθιών ή τον κόφτη μπανάνας θα σου λυθούν τα χέρια στην κουζίνα και θα γίνεις ο Masterchef της χρονιάς.  Γεμίζει ο τόπος με άχρηστα πράγματα και αναρωτιέσαι πώς έγινε όλο αυτό. Στην ίδια κατηγορία εντάσσονται και τα δώρα που παίρνουμε για άτομα που νομίζουμε ότι θα τους αρέσουν. Μόνο που αυτά δεν καταλήγουν σε μια γωνιά του δικού μας σπιτιού αλλά σε κάποιο άλλο. Αν είχατε λάβει για τα γενέθλιά σας αυγοθραύστη, ενώ έχετε αλλεργία στα αυγά, θα καταλαβαίνατε.

Οι διαδικτυακές αγορές έχουν μετατραπεί σε μια μορφή εθισμού και αυτό συχνά πυκνά έχει καταστροφικά αποτελέσματα. Όχι μόνο για εμάς αλλά και για τους γύρω μας. Την επόμενη φορά που θα προσθέσετε λοιπόν κάτι σ’ αυτό το μικρό καλάθι, αφήστε το να υπάρχει. Απλά στο καλάθι, όχι στο ντουλάπι. Σε μια δεύτερη σκέψη μπορεί να το ακυρώσουν ή να το αρπάξει κάποιος άλλος. Σίγουρα όμως αν έχεις 99 ζευγάρια παπούτσια δε χρειάζεται να τα κάνεις 100. Άφησε και κανένα για αυτούς που έχουν 1-2 ζευγάρια μόνο.

Συντάκτης: Κέλλυ Ιακωβίδου
Επιμέλεια κειμένου: Ζηνοβία Τσαρτσίδου