Ποιος να το έλεγε στον παππού σου ότι θα ερχόταν η εποχή που θα σου έκανε προξενιά ένα μαραφέτι, που πλέον ούτε κουμπιά δεν έχει! Ποιος να μας το σφύριζε ότι θα είχαμε εφαρμογές, όχι για να βλέπουμε βιντεάκια και να βάζουμε φίλτρα σε φωτογραφίες, αλλά αποκλειστικά για φλερτ, ραντεβού και γνωριμίες! Εφαρμογές στις οποίες θα τρώγαμε ατέλειωτες ώρες, μέχρι να χάσουμε τα δαχτυλικά μας αποτυπώματα, τσεκάροντας κι απορρίπτοντας ή επιλέγοντας υποψήφιους της καρδιάς ή του κρεβατιού μας. Ακούγεται αστείο, αλλά άντε να εξηγήσεις την, κατά τα άλλα σκληρή, πραγματικότητα στους πιο παλιούς δίνοντάς τους αδιάσειστες αποδείξεις για το πώς προχωράει η τεχνολογία και πόσο θράσος έχει αποκτήσει διεισδύοντας πια σε κάθε τομέα της ζωής μας.

Αναλύοντας λοιπόν τις εφαρμογές γνωριμιών να πούμε ότι υπάρχουν άπειρες, άλλες πιο διαδεδομένες και με μεγαλύτερες επιτυχίες κι από παγωτατζίδικο σε παραλία τον Αύγουστο κι άλλες κάπως πιο μικρές.  Υπάρχει σίγουρα από μία για κάθε τύπο και για κάθε σκοπό εκεί έξω κι όπως καταλαβαίνετε απόψε θα ασχοληθούμε γενικά με τη χρήση τους και όλα τα αξιοπερίεργα που ισχύουν γύρω από αυτές. Πιο κάτω παραθέτουμε ορισμένα από τα fun facts σχετικά με τη χρήση των εφαρμογών παγκοσμίως και περιμένουμε αντιδράσεις και προβληματισμούς, τόσο σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε τις γνωριμίες σήμερα, όσο και σχετικά με τους αστρονομικούς αριθμούς που θα δούμε.

 

 

1. Μια από τις πιο γνωστές και διαδεδομένες εφαρμογές, χρησιμοποιείται από περίπου πενήντα επτά εκατομμύρια ερωτιάρηδες και περίεργους στον κόσμο τούτο. Κι αν δεν εντυπωσιάστηκες από το νούμερο έτσι σκέτο, να πούμε ότι μιλάμε για περίπου πέντε φορές τον πληθυσμό της Ελλάδας! Που, εδώ που τα λέμε βέβαια, αν και οι έντεκα εκατομμύρια στην Ελλάδα χρησιμοποιούσαν τις εφαρμογές ενεργά, μάλλον δε θα αργούσαμε ιδιαίτερα να πενταπλασιαστούμε.

 

2. Το μεγαλύτερο ποσοστό ατόμων που φλερτάρουν ή ψάχνονται εκεί μέσα είναι οι δεκαοκτώ με είκοσι τεσσάρων χρονών. Νωρίς-νωρίς στα βάσανα σαν να λέμε. Έχει άραγε να κάνει με την εξοικείωση με την τεχνολογία ή απλώς τα κινητά έγιναν τα νέα μας μπαράκια και τα swipes τα νέα «να κεράσω δυο σφηνάκια»; Την απάντηση δεν την ξέρω, την αφήνω σε εσάς.

 

3. Περίπου τέσσερα κόμμα ένα εκατομμύρια χρήστες πληρώνουν για την Plus και την Golden εκδοχή των dating apps. Που σημαίνει ότι αν και σε σχέση με τους συνολικούς χρήστες ο αριθμός θεωρείται μικρός, δεν παύει η εφαρμογή να το βγάζει το ψωμάκι της. Και γιατί να το επιλέξουν; Επειδή τα απεριόριστα swipes, όπως θα δούμε και στο ακριβώς επόμενο fact, μάλλον ακούγεται ιδιαίτερα ελκυστικό.

 

4. Μέσα σε ένα εικοσιτετράωρο σημειώνονται περίπου έξι κόμμα ένα δισεκατομμύρια «συρσίματα», τα γνωστά και ως swipes που προαναφέρθηκαν, αλλά με άρωμα Ελλάδας. Είτε σύρεις αριστερά είτε σύρεις δεξιά, το θέμα είναι ότι μετά από μία περίπου εβδομάδα συνεχούς χρήσης της εφαρμογής, έχεις μεγάλες πιθανότητες να χαιρετήσεις μία για πάντα τα αποτυπώματά σου.

 

5. Σύμφωνα με τα στατιστικά οι άνδρες χρήστες τείνουν να στέλνουν μήνυμα στα «ταίρια» τους μέσα σε περίπου πέντε λεπτά από την πρώτη επαφή με το προφίλ, ενώ οι γυναίκες χρειάζονται κατά μέσο όρο τριάντα οκτώ. Μιλάμε άραγε για το overthinking στα καλύτερά του ή για τον ορισμό του not thinking enough;

 

6. Παράλληλα οι άνδρες τείνουν να χρησιμοποιούν περίπου δώδεκα χαρακτήρες για να γράψουν ένα αρχικό μήνυμα. Από την άλλη οι γυναίκες χρειάζονται πάνω κάτω εκατόν είκοσι δύο χαρακτήρες για να ολοκληρώσουν και να εκφράσουν τις σκέψεις τους. Και μιλάμε φυσικά για την πρώτη επαφή. Όσο να το πεις, υπάρχει μια αισθητή διαφορά. Και επειδή οι δώδεκα φτάνουν ίσα-ίσα για να συστηθείς (αν έχεις μικρό όνομα), αλλά οι εκατόν είκοσι δύο περισσεύουν ακόμη κι αν πεις το όνομά σου σε τέσσερις γλώσσες, τι λέτε να τα βρούμε κάπου στη μέση; Πενήντα είναι καλά; Να τ’ αφήσω;

 

7. Από το 2012 που ξεκίνησαν να εδραιώνονται οι περισσότερες πλατφόρμες γνωριμιών, έως σήμερα, έχουν καταγραφεί περίπου είκοσι δισεκατομμύρια matches. Τώρα το πού κατέληξαν και τι συνέβη εν τέλει νομίζω πως ο καθένας μας το γνωρίζει καλύτερα μέσα από τις προσωπικές του εμπειρίες. Ομολογώ πως σε αυτό το σημείο θα ήθελα να είχα την υπερδύναμη να μπορώ να αρπάξω ένα κουτί ποπ κορν και να εισχωρήσω στα μυαλά όσων διαβάζουν το άρθρο, για να γράψω ένα δεύτερο μέρος με πιο ακριβή στοιχεία (και λίγο περισσότερο drama).

 

8. Περίπου οι μισοί από τους συνολικούς χρήστες των εφαρμογών παγκοσμίως φαίνεται να είναι πιο ενεργοί μετά τις εννιά το βράδυ, κάτι που μου επιβεβαιώνει την υποψία ότι οι καλύτερες -κι εδώ που τα λέμε και οι πιο ζουμερές- ιστορίες γράφονται τις ώρες που το φως δεν εμποδίζει τις σκέψεις μας και το σκοτάδι κρύβει μερικές από τις αναστολές μας. Πάρτε χαρτί και μολύβι παρακαλώ και σημειώστε κάπου αυτό που γράφω.

 

9. Τρεις είναι οι χώρες που κρατούν τα σκήπτρα της χρήσης των εφαρμογών και δεν είναι άλλες από τις Ηνωμένες Πολιτείες, το Ηνωμένο Βασίλειο καθώς και τη Βραζιλία, με αυτήν ακριβώς τη σειρά. Οι χρήστες σε αυτές τις χώρες χύνουν πραγματικά ιδρώτα κάνοντας swipes, αφού είναι πιο πολλοί γραμμένοι εκεί απ’ ό,τι σε γυμναστήρια. Αν βέβαια τo σκεφτούμε ιστορικά, γεωπολιτικά και πολιτικά, τότε μπορούμε εύκολα να συμπεράνουμε πως δε μας λέει και πολλά αυτή η πληροφορία, καθώς μιλάμε για περιοχές με κόσμο από, πραγματικά, κάθε γωνιά της γης. Άρα εύκολα μπορεί να μιλάμε για έναν τεράστιο -και καλά καμουφλαρισμένο- αριθμό Ελλήνων, Ιταλών, Ισπανών, Κυπρίων, Ινδών, Κινέζων, Βραζιλιάνων και πάει λέγοντας.

 

10. Μπορεί να ακουστεί λιγάκι παράδοξο, αλλά οι αριθμοί μιλάνε και λένε πως τα προφίλ με ένα καλό bio σε τέτοιες πλατφόρμες, τραβούν πιο έντονα τα βλέμματα κι έχουν περισσότερη απήχηση από ένα προφίλ με μια προκλητική φωτογραφία σε πρώτο πλάνο, ακριβώς επειδή είναι και αρκετά πιο δύσκολο να βρεθεί. Το περιμένατε;

 

10+1. Σας δίνω δύο λεπτά να πάτε σε καρέκλα, γιατί θα πέσετε από τα σύννεφα με αυτό που θα διαβάσετε και θα σωριαστείτε είτε εσείς, είτε το κινητό σας (#not) . Το μεγαλύτερο ποσοστό χρηστών των εφαρμογών γνωριμιών παγκοσμίως, βρίσκονται ήδη σε σχέση! Τώρα να το πω ή να μην το πω; Είναι ίσως μια μικρή επιβεβαίωση πως ο άνθρωπος είναι πολυγαμικό όν. Πως ποτέ δεν εφησυχάζει κι αυτό μπορεί να είναι και καλό και κακό. Τελικά, οι μισοί και πλέον άνθρωποι που το χρησιμοποιούν μάλλον έχουν λόγο να το κάνουν μετά τις 21:00.

 

Οι εφαρμογές γνωριμιών και γενικότερα οι εφαρμογές που «εισέβαλαν» στις ζωές μας, το έκαναν με σκοπό να μείνουν. Η ζωή μας πλέον έχει υποστεί τεράστιες αλλαγές, αλλά αυτό δε φαίνεται να ενοχλεί το ευρύ κοινό. Μάλλον το ακριβώς αντίθετο. Τι καλύτερο από το να κοινωνικοποιείσαι από τη βολή του καναπέ σου, με το μαλλί αφάνα και τις πιτζάμες από το Λύκειο, καμουφλαρισμένος όμως με τις εντυπωσιακές φωτογραφίες που έβγαλες το καλοκαίρι; why not? Πάντως προσωπικά καταλήγω σε αυτό που έλεγαν οι αρχαίοι Έλληνες που δεν είχαν κι οι καημένοι dating apps, παρά μόνο τα λουτρά. Παν μέτρον άριστον. Ας το κρατάμε αυτό υπόψιν, μην το ξεφτιλίσουμε κιόλας…

 

 

Συντάκτης: Γιώργος Γκαρακλίδης
Επιμέλεια κειμένου: Μαρία Ρουσσάκη