Article of the day:  Η Βασιλική Ασλόγλου μάς ταξιδεύει στην Αυγουστιάτικη Αθήνα. Δες εδώ.

dfghjkm

«Hello darkness my old friend» κι άγιος ο θεός εάν νιώθεις πως τελευταία έχεις χάσει την ψυχολογική σου φόρμα. Ήσουν αστέρι στη σκυταλοδρομία της θετικότητας ή είχες ξεκινήσει τα πρώτα σου βήματα και στο ενδιάμεσο κάπου σκόνταψες στο ταρτάν. Τώρα γκρινιάζεις και η κακοκεφιά σου χτυπάει κόκκινο. Σύντροφοί σου στο ταξίδι του αποπροσανατολισμού οι βιαστικές και συναισθηματικές αποφάσεις. Αν συμπρωταγωνιστούσες πλάι στον Αστερίξ και στον Οβελίξ θα ήσουν ο «Κακοκεφίξ», ενώ εάν έκανες εμφάνιση στα Στρουμφάκια, ο Γκρινιάρης θα ένιωθε μια απειλή με την παρουσία σου. «Ή στραβός είναι ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε», σωστά; Καπετάνιε ανασκουμπώσου! Το πλοίο «Halt» προσφέρει ένα ταξίδι εξερεύνησης κι απαντήσεων.

Halt: Hungry, Angry, Lonely, Tired. Το Halt αποτελείται από τα αρχικά των προαναφερθεισών λέξεων που σημαίνουν: Πεινασμένος, Θυμωμένος, Μοναχικός και Κουρασμένος, αντίστοιχα. Θα μπορούσαν να αποτελούν το τετράπτυχο της αποτυχίας και του βομβαρδισμού των θετικών συναισθημάτων. Τέσσερις στρατηγοί που κινούνται συναισθηματικά κι απρόσεχτα όταν λαμβάνουν αποφάσεις. Κι εάν «Το γοργόν και χάριν έχει» κάποιες φορές έχει ουσία, μάλλον αυτή αλλοιώνεται όταν ξεπροβάλλουν υπαρξιακά θέματα κι ανθρώπινες ανάγκες. Πόσο ορθά και πρακτικά μπορείς να κινηθείς στον μαραθώνιο των αποφάσεων όταν βρίσκεσαι σε μια σύγχυση- αγωνία; Σίγουρα εάν γνώριζες τον υπαίτιο θα βρισκόσουν σε μια ευνοϊκότερη θέση κι εκεί εστιάζει η μέθοδος Halt.

Η μέθοδος Halt επικεντρώνεται στη βελτίωση της ψυχολογίας και της διάθεσης, καθώς και της αυτογνωσίας. Δίνει βάθος σε τέσσερις βασικούς παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την κρίση μας και να οδηγήσουν σε λαθεμένες αποφάσεις. Η μέθοδος Halt χρησιμοποιείται, ακόμα, σε ομάδες απεξάρτησης και σε άτομα που πάσχουν από αγχώδεις διαταραχές. Κρίνεται αποτελεσματική, διότι βοηθάει τους χρήστες της να εντοπίσουν το πρόβλημα και να το διαχειριστούν, γεφυρώνοντας τα βασικά μας ένστικτα με τη σκέψη. Ας ρίξουμε μια ματιά στους τέσσερις πυλώνες της:

 

1. Hungry (πεινασμένος):

«Νηστικό αρκούδι δε χορεύει» και μάλλον πέρα από τη μειωμένη χορευτική διάθεση απουσιάζει κι η ορθή του κρίση. Η πείνα μπορεί να συνδεθεί με την έλλειψη ενέργειας κι αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αρνητικά συναισθήματα και κακόκεφη διάθεση. Επίσης, τα χαμηλά επίπεδα στη λακτόζη που μπορεί να προκύψουν είναι ικανά να επηρεάσουν τον εγκέφαλο και την ψυχολογία. Συμβουλή: ένα μικρό υγιεινό σνακ μπορεί να σε κάνει να αισθανθείς καλύτερα ανεβάζοντάς σου την ψυχολογία. Η ζάχαρη λογίζεται ως περιστασιακή «δόση» ευχαρίστησης και καλό είναι να μην προτιμάται.

 

 

2. Angry (θυμωμένος):

Έξω φρενών συνήθως κρίνουμε καταστάσεις συναισθηματικά, βιαστικά και λαθεμένα. Δύσκολα το αποτέλεσμα των πράξεών μας συγκαταλέγεται στα ορθά γι’ αυτό θα ήταν καλό να λαμβάνουμε αποφάσεις και να τις υλοποιούμε, όταν αυτό το αρνητικό συναίσθημα δηλώνει απόν. Εν βρασμώ ψυχής μπορεί να λειτουργήσουμε επιπόλαια και μελλοντικά να βρεθούμε μετανιωμένοι. Συμβουλή: Επιχείρησε να βρεις από πού απορρέει το αίσθημα του θυμού και προσπάθησε να το κατευνάσεις πράττοντας κάποια δραστηριότητα που σ’ ευχαριστεί, λίγο περπάτημα για παράδειγμα θα μπορούσε να βοηθήσει.

 

3. Lonely (Μοναχικός)

«Μοναξιά μου όλα, μοναξιά μου τίποτα». Συναίσθημα περίεργο και δυναμικό που μπορεί να προκαλέσει θλίψη, άγχος και να κλονίσει την αυτοπεποίθηση όποιου το βιώνει. Η απομόνωση συνήθως αποσυντονίζει κι οδηγεί την ενέργεια και τη διάθεση σε σκοτεινά μονοπάτια. Η μέθοδος Halt σε βοηθά ν’ αναζητήσεις την πηγή του κακού. Συμβουλή: Ξεκίνα κάποια ασχολία που θα εμπεριέχει τη συναναστροφή. Άνθρωποι με κοινές ανησυχίες και κλίσεις θα μπορούσαν να αποτελέσουν ιδανικό περίγυρο και πρόσφορο έδαφος για να αναδείξεις την προσωπικότητά σου.

 

4. Tired (Κουρασμένος)

Η κούραση έχει δύο παρακλάδια και διακρίνεται σε σωματική και ψυχική- ψυχολογική. Η καταπόνηση και στις δυο περιπτώσεις επιφέρει μειωμένη ενέργεια και υπολειτουργικότητα. Ακόμη, μπορεί να φέρει ευθύνες για άγχος, στρες και ανασφάλεια. Συχνοί υπαίτιοι η έλλειψη ύπνου και η πολύωρη εργασία. Συμβουλή: Αναδιοργάνωσε το πρόγραμμά σου εμπεριέχοντας μικρά συχνά διαλείμματα και βάζοντας προτεραιότητα την προσωπική σου υγεία. Δώσε βάση στην ξεκούρασή σου και στη χαλάρωσή σου, λόγου χάρη μια εκδρομή θα ήταν ιδανική.

Τέσσερις μικροί φταίχτες ικανοί να βομβαρδίσουν τα θετικά σου συναισθήματα και να τα αντικαταστήσουν με μια κακόκεφη διάθεση. Θολώνουν την κρίση, επηρεάζουν και συχνά οδηγούν σε απερίσκεπτες και μη ορθολογικές, συναισθηματικές αποφάσεις. «Πείνα, Θυμός, Μοναξιά και Κούραση» ενώνουν τις δυνάμεις τους για να σε εκτροχιάσουν. Αντιμετώπισέ τα κατά μέτωπο, αφιέρωσέ τους χρόνο, ανάλυσέ τα, βρες τα μελανά τους σημεία και καταπολέμησέ τα.

 

Θέλουμε και τη δική σου άποψη!

Στείλε το άρθρο σου στο info@pillowfights.gr και μπες στη μεγαλύτερη αρθρογραφική ομάδα!

Μάθε περισσότερα ΕΔΩ!

Συντάκτης: Άννα Καούνη
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου