Διανύουμε την εποχή που τα social media καταλαμβάνουν μεγάλο μέρος της καθημερινότητά μας, για να μην πούμε καλύτερα πως έγιναν η καθημερινότητά μας. Καινούριες τάσεις ξεφυτρώνουν συνεχώς γύρω μας κι όλες έχουν ένα τεράστιο κοινό να τις ακολουθεί.

Μία από αυτές τις τάσεις της εποχής μας, λοιπόν, είναι κι οι λεγόμενοι influencers. Μιλάμε άλλοτε για επωνύμους που είχαν ήδη φήμη κι απήχηση κι άλλοτε για απλούς ανθρώπους, της διπλανής πόρτας, που βρήκαν κάποιον τρόπο ώστε να πρωταγωνιστούν στο Instagram. Δουλειά τους είναι να ποστάρουν διάφορα καινούρια προϊόντα και τον εαυτό τους ώστε να προωθούν εταιρείες και να ανεβάζουν τους followers και τα likes τους.

Κάθεσαι, λοιπόν, εσύ χαλαρά μπροστά στην οθόνη του κινητού σου και παρακολουθείς τις φωτογραφίες τους δηλώνοντας πως σου αρέσουν πατώντας το πολυπόθητο like σου. Κι αναρωτιέσαι καμία φορά: «Τώρα αυτό είναι δουλειά; Είναι δύσκολο να βγάλεις δέκα ωραίες φωτογραφίες; Και γιατί οι συγκεκριμένοι έχουν τόσο μεγάλη προβολή;». Τελικά, είναι όσο εύκολο φαίνεται όλο αυτό; Πάμε να δούμε, λοιπόν, τις δυσκολίες τους.

1. Η τέλεια φωτογραφία 

Συνήθως τραβάνε πάνω από 100 λήψεις για να πετύχει η μία και μοναδική που θα ποσταριστεί. Άπειρα κλικ, αρκετή ώρα, συγκεκριμένη γωνία, σωστός φωτισμός. Κι αφού τραβηχτεί κι επιλεχθεί η καλύτερη φωτογραφία πρέπει να επεξεργαστεί κιόλας. Και πάμε πάλι απ’ την αρχή∙ άπειρα φίλτρα, πολλές εφαρμογές και πολύς χρόνος μέχρι να επιλεχθούν τα καλύτερα.

2. Οι κακές κριτικές

Κάνουν τόσο κόπο για να ανεβάσουν μια καλή φωτογραφία και σε λίγα λεπτά δέχονται άκομψα σχόλια τα οποία καμία φορά δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με τη φωτογραφία. Από υβριστικά σχόλια μέχρι κατάρες, αφού η διαδικτυακή μας αγένεια δε σταματά να μας απογοητεύει. Τελικά, το Instagram είναι ένα μεγάλο (και καθόλου αγαπημένο) χωριό.

3. Followers και likes

Το μεγαλύτερο ίσως κεφάλαιο. Κυνηγάνε τους followers όπως ο ποδοσφαιριστής την μπάλα σε κρίσιμο αγώνα για την ομάδα. Όχι άδικα, αν το καλοσκεφτείς. Όσο περισσότερο ακολουθούνται τόσο περισσότερες εταιρείες τους προσεγγίζουν για να διαφημίσουν τη δουλειά τους. Αρά, ουσιαστικά, διψάνε για ένα σου like.

4. Το κατάλληλο τοπίο 

Για να ‘ναι αρεστή απ’ το κοινό μια φωτογραφία θα πρέπει να ‘ναι όμορφη, προσεγμένη κι ευφάνταστη. Θα βγάλουν φωτογραφία σε κάθε πιθανό σημείο και σε κάθε πιθανή πόρτα που μπορείς να φανταστείς. Η θάλασσα είναι επίσης μία από τις top και πάντα ασφαλείς επιλογές.

5. Ο φωτογράφος

Όταν θα πρέπει να διαφημίσουν κάτι το οποίο δε θα μπορούν να φωτογραφίσουν οι ίδιοι, όπως ένα ρούχο φορεμένο πάνω τους, τότε θα πρέπει να βρουν κάποιον να τους φωτογραφίσει -κι εκεί ξεκινάει το πραγματικό βάσανο, που τελικά δεν είναι και τόσο δικό τους. Γιατί αυτός που θα επιλέξουν, αν δεν είναι επαγγελματίας, θα πρέπει να ‘χει απεριόριστη υπομονή κι, ιδανικά, ένα κάποιο ταλέντο στις λήψεις. Αν έχεις φίλο, αδερφό, ξάδερφο, σύντροφο influencer, καταλαβαίνεις. Το ζεις καθημερινά. Κουράγιο!

6. Οι κακοτοπιές

Εφόσον είναι τόσο ενεργητικοί στο Instagram πιθανώς θα έρθουν σε επαφή με ιντερνετικούς κινδύνους και διαδικτυακές παγίδες. Ψεύτικα προφίλ και ψεύτικες εταιρείες που ζητούν δήθεν συνεργασία είναι κάποιες από αυτές τις κακοτοπιές. Πρέπει να ‘ναι υποψιασμένοι γιατί μια λάθος κίνηση μπορεί να τους κοστίσει πολλά.

7. Το σωστό το timing

Αν δεν πάθεις, δε θα μάθεις. Για όλα υπάρχει η σωστή στιγμή. Έτσι ακριβώς και για την ώρα που θα ανεβάσεις μια φωτογραφία. Η φωτογραφία πρέπει να δημοσιευτεί κάποια στιγμή που οι περισσότεροι θα είναι ενεργοί, δε θα έχουν σχολή ή σχολείο και δε θα δουλεύουν, ας πούμε, ώστε να μαζέψει περισσότερα likes.

8. Το πιο πιασάρικο quote

Όση ώρα θα τους πάρει να βρουν την κατάλληλη φωτογραφία, σχεδόν άλλη τόση θα χρειαστούν για να γράψουν κάτι ευφάνταστο ως λεζάντα. Το Pinterest είναι μια εφαρμογή που βοηθάει πολύ σε αυτές τις περιπτώσεις. Γιατί πέρα από πρωτότυπο οφείλει να ταιριάζει και με το ύφος της φωτογραφίας που θα ποστάρουν, άλλοτε να ‘ναι χιουμοριστικό κι άλλοτε κουλτουριάρικο. Ε, έχει κι αυτό τη δουλίτσα του.

9. Τα όχι τόσο καλά προϊόντα

Υπάρχουν και κάποιες περιπτώσεις που θα τους στείλουν για προώθηση ένα προϊόν που δεν είναι αρκετά καλό ή κάποιο ρούχο που, υπό άλλες συνθήκες, δε θα φορούσαν ποτέ. Σε αυτές τις περιπτώσεις ίσως θυσιάσουν το προσωπικό τους γούστο ώστε να μην είναι αγενείς και τελικά το προωθούν διθυραμβικά όπως κι όλα τα υπόλοιπα. Στον βωμό των likes όλα γίνονται.

10. Το κινητό που γίνεται ένα με το σώμα

Το απαραίτητο εργαλείο ενός influencer είναι το κινητό του. Με αυτό δουλεύει οπότε το έχει άμεση ανάγκη. Τα πάντα τα κάνει με το κινητό. Φωτογραφίζει, κανονίζει την επόμενη συνεργασία, απαντάει σε μηνύματα, κι έτσι η συσκευή αυτή γίνεται προέκταση του χεριού τους. Πηγαίνουν μια βόλτα, για έναν καφέ, μια εκδρομή και σκέφτονται να φωτογραφίσουν κάτι αξιοθαύμαστο για να ανέβει στον προσωπικό τους λογαριασμό. Αν δεν είναι πρόβλημα το να μην μπορείς να περάσεις κάποιες ξέγνοιαστες και τελείως ιδιωτικές στιγμές, τότε τι είναι;

Πέρα απ’ την όποια κωμικοτραγική χροιά κουβαλά το όλο θέμα «βάσανα και influencers», μας αρέσει ή όχι, η ιδιότητα αυτή είναι μια πραγματικότητα που έχει εδραιωθεί για τα καλά, κι όσο κι αν ορισμένοι αρνούμαστε να την παραδεχτούμε για δουλειά, απ’ τη στιγμή που κάποιοι αφιερώνοντας χρόνο κι ενέργεια κερδίζουν χρήματα απ’ αυτό, σηκώνουμε τα χέρια ψηλά.

Συντάκτης: Χριστίνα Βακαλούμη
Επιμέλεια κειμένου: Πωλίνα Πανέρη