

Το Grand Hotel, η φετινή επιτυχία του ΑΝΤ1, είναι μια σειρά μυστηρίου και δράματος που μας ταξιδεύει στην Κηφισιά του 1925. Στον πυρήνα της ιστορίας βρίσκεται ένα πολυτελές ξενοδοχείο και στα περίχωρά του βρίσκεται ο μαχαλάς, μια γειτονιά όπου έχουν εγκατασταθεί πρόσφυγες μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή. Εκεί γνωρίζονται ο Χαραλάμπης και η Θεώνη, δύο πρόσφυγες από τη Σμύρνη που προσπαθούν να ξαναχτίσουν τη ζωή τους σε μια νέα πατρίδα.
Ο Χαραλάμπης Ιακωβίδης, άλλοτε γόνος εύπορης οικογένειας της Σμύρνης, εργάζεται πλέον ως αχθοφόρος στο Grand Hotel. Σοβαρός, ηθικός και δίκαιος, χαίρει του σεβασμού όσων τον γνωρίζουν. Από την άλλη, η Θεώνη Τσακίρογλου ήταν δασκάλα πιάνου και σύζυγος συμβολαιογράφου. Η Καταστροφή την έφερε στην προσφυγιά μαζί με την 20χρονη κόρη της, Δέσποινα, απόλυτη προτεραιότητά της και βασανίζεται που δεν μπορεί να της προσφέρει τη ζωή που της αξίζει. Μία γυναίκα με τρόπους, που πριν την Καταστροφή, είχε υπηρετικό προσωπικό και δεν είχε ασχοληθεί ποτέ με οικιακές εργασίες, καθώς τα χέρια της ήταν πολύτιμα εργαλεία της τέχνης της.
Στην Κηφισιά, η άλλοτε αριστοκρατική Θεώνη αναγκάζεται να επιβιώσει φτιάχνοντας εργόχειρα και πλένοντας σεντόνια του ξενοδοχείου, μαζί με την κόρη της Δέσποινα και την παρακόρη της Πελαγία. Ο Χαραλάμπης και η Θεώνη φαίνεται να ερωτεύθηκαν από την πρώτη στιγμή που γνωρίστηκαν. Ο έντιμος αυτός άντρας γίνεται στήριγμά της. Δεν της προσφέρει μόνο “εξεζητημένη” τροφή όπως τυρί και κρέας που καταφέρνει να εξασφαλίσει από τα μεροκάματά του, προστασία και μια ασφάλεια που είχε χαθεί από τη ζωή της. Ο έρωτάς τους γεννιέται μέσα από τις δυσκολίες, από μια αμοιβαία ανάγκη για συντροφικότητα και ζεστασιά.
Η Θεώνη ωστόσο αγνοεί την τύχη του συζύγου της. Ρωτά συνεχώς για εκείνον σε κάθε αρμόδιο φορέα, ελπίζοντας σε ένα σημάδι ζωής, να μάθει για τη μοίρα του. Έχουν όμως περάσει τρία χρόνια και οι ελπίδες λιγοστεύουν. Εάν ήταν ζωντανός θα είχε βρει τρόπο να επικοινωνήσει μαζί τους, θα είχαν κάποιο νέο του. Η κόρη της, η Δέσποινα όμως, δε θέλει να δεχτεί πως ίσως ο πατέρας της δεν είναι πια ζωντανός.
Ο Χαραλάμπης, γνωρίζοντας το βάρος που κουβαλά η Θεώνη, δεν την πιέζει. Στέκεται στο πλευρό των τριών μόνων γυναικών, προσφέροντας τη στήριξή του χωρίς να ζητά αντάλλαγμα. Όταν η νεαρή Πελαγία, μένει έγκυος έπειτα από βιασμό, μπαίνει μπροστά για να σώσει το κορίτσι, να αναγνωρίσει το παιδί της για να μην αναγκαστεί να μεγαλώσει χωρίς πατέρα σε μια εποχή που διαφορετικά θα ήταν καταδικασμένο. Η ανιδιοτελής του αγάπη για τη Θεώνη τον κάνει να βάζει πάνω από την προσωπική του ευτυχία το καλό της οικογένειάς της.
Όταν η Πελαγία χάνει το παιδί, μπορούν να είναι ξανά μαζί μέχρι που η Δέσποινα μαθαίνει για τη σχέση της μάνας της και την εκλαμβάνει ως προδοσία προς τον πατέρα της. Η Θεώνη βασανίζεται από τις τύψεις βιώνοντας συνεχώς έναν εσωτερικό πόλεμο. Ποτέ δεν ερωτεύτηκε τον σύζυγό της καθώς την πάντρεψαν με προξενιό πολύ μικρή, αλλά προφανώς τον αγάπησε, έζησαν καλά μαζί και της χάρισε το πολυτιμότερο δώρο του κόσμου, το παιδί της. Μετά από τόσες κακουχίες βρίσκει μια ακτίνα φωτός, παίρνει μια δόση ευτυχίας από τον έρωτά της με τον Χαραλάμπη, αλλά ποτέ δε θα έκανε κάτι που θα πλήγωνε τη μονάκριβη κόρη της. Κι η ενοχή τη διαλύει. Θα μπορούσε να είναι ευτυχισμένη, αλλά μήπως δεν είναι η σχέση τους το “σωστό”;
Και ενώ η Δέσποινα φαίνεται ήδη να έχει αρχίσει να αποδέχεται τη σχέση της μητέρας της, έρχεται και το νέο του θανάτου του πατέρα της. Μάνα και κόρη πενθούν για τον χαμό του με τον Χαραλάμπη να είναι πάντα εκεί, σύμμαχο στο πένθος τους. Όταν οι δύο γυναίκες πηγαίνουν στην Κοζάνη να δουν τον ομαδικό τάφο, ο Χαραλάμπης κορνιζάρει μια φωτογραφία του εκλιπόντα για να τη βρουν όταν επιστρέψουν.
Στα τελευταία επεισόδια, η Θεώνη αποφασίζει να κάνει το μεγάλο βήμα. Δέχεται να παντρευτεί τον Χαραλάμπη αλλά μόνο αν συμφωνήσει και η κόρη της. Γιατί πάνω απ’ όλα, η ευτυχία της κόρης της είναι αυτή που μετράει.
Ο έρωτας του Χαραλάμπη και της Θεώνης είναι υπόδειγμα ανιδιοτέλειας. Δε βασίζεται στην ιδιοκτησία, στον εγωισμό ή στην προσδοκία ανταλλάγματος. Είναι ένας έρωτας που θέλει το καλό του άλλου, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει πως δε θα είναι μαζί. Η ιστορία τους μας θυμίζει ότι η αγάπη μπορεί να έρθει σε οποιαδήποτε στιγμή της ζωής. Μπορεί να γεννηθεί μέσα από τις στάχτες, ακόμα και μετά από πολέμους, καταστροφές και δυσκολίες. Δεν έχει ηλικία, δεν έχει “σωστό” ή “λάθος” timing. Όταν είναι αληθινή, βρίσκει πάντα τον τρόπο να επιβιώσει.