Αrticle of the day: Η Εύη Λεγάτου μάς μιλά για τη διαδικασία υιοθεσίας! Δες το εδώ!

ihpyihij

Το microcheating αποτελεί έναν ακόμη όρο στον σύγχρονο λεξικό των ερωτικών σχέσεων. Μέσα στις πολυάριθμες υποκατηγορίες που πλέον υφίστανται, μεταξύ του ελεύθερος και δεσμευμένος, ήρθε να προστεθεί και το microcheating περιπλέκοντας ακόμη περισσότερο τις κατά τ ’άλλα μπερδεμένες συναισθηματικές μας φάσεις. Πράγματι, έχουν αλλάξει οι συνθήκες, τα επιτρεπτά όρια και η μορφή που πλέον δομείται η κάθε σχέση επιτρέποντας έτσι σε κάθε τι ρευστό να μορφοποιηθεί με τρόπο που οι δύο σύντροφοι να ικανοποιούνται. Το τρωτό σημείο όμως της κάθε σχέσης, με όλες τις σύγχρονες εκφάνσεις και σημερινές δομές, δεν είναι άλλο από την ίδια την πράξη της απιστίας. Μια πράξη που όποια μορφή κι αν πάρει και κάτω από τις οποιεσδήποτε συνθήκες, παραμένει μια κατάσταση που πληγώνει. Και ενώ έχεις ξεκαθαρίσει τη στάση σου γύρω από τη σωματική απιστία τι γίνεται όταν το ταίρι σου συμπεριφέρεται με ένα τέτοιο τρόπο που «φλερτάρει» με την γκρίζα γραμμή της κοινωνικά αποδεκτής, ή τυχαίας, συμπεριφοράς και της απιστίας; Μπορεί δηλαδή ο σύντροφός σου να σε απατάει, λίγο;

Εδώ λοιπόν εμφανίζεται μια νέα μορφή συμπεριφοράς το microcheating. Έτσι, ονομάζονται οι πράξεις αυτές που πλανούνται ανάμεσα στα επιτρεπτά όρια κοινωνικοποίησης και απιστίας μέσα σε μια σχέση.  Είναι δηλαδή οι πράξεις που ίσως να συγκαταλέγονται στο γενικότερο φάσμα της συναισθηματικής απιστίας προς τον σύντροφο μας, χωρίς όμως να υπάρχει σωματική επαφή με κάποιο τρίτο πρόσωπο. Συνήθως οι πράξεις αυτές παίρνουν μορφή μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Όταν δηλαδή μέσα από την απλή, φιλική επικοινωνία γεννιέται αυτό το «αθώο» φλερτ. Είναι αυτό δείγμα απιστίας; Μέχρι πού καθορίζουμε τα όρια της απιστίας και της επικοινωνίας; Μήπως στη σύγχρονη ψηφιακή κοινωνία πρέπει να αποδεχτούμε το microcheating σαν κομμάτι της ζωής μας;

 

 

Ίσως έχεις κι εσύ ακούσια συμπεριφερθεί με τρόπο που να χαρακτηρίζεται σαν microcheating χωρίς να το έχεις καν αντιληφθεί. Όταν για παράδειγμα, ντύθηκες διαφορετικά ξέροντας ότι ένας κοινός γνωστός θα είναι στην παρέα απόψε. Ή ακόμη, όταν «παρακολουθούσες» κάθε κίνηση αυτού του όμορφου γείτονα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δείχνοντας το ενδιαφέρον σου με like και emojis. Η βασική γραμμή που διαχωρίζει λοιπόν μια τυχαία πράξη από μια πράξη με νόημα και υποσχέσεις είναι το πόσο κρυφή παραμένει. Αν δηλαδή διαγράφεις μηνύματα από το κινητό σου γιατί φοβάσαι μην πέσουν στα χέρια της σχέσης σου τότε λυπάμαι, αλλά το μονοπάτι που ακολουθείς μοιάζει λιγάκι ζοφερό και οι σκοποί σου επικίνδυνοι.

Η επικοινωνία με την υπόνοια φλερτ λοιπόν μπορεί για κάποιους να συνιστά μια πράξη απιστίας, για κάποιους να θεωρείται microcheating και για κάποιους άλλους να μην αποτελεί κανένα πρόβλημα. Tα όρια της κάθε σχέσης τοποθετούνται λοιπόν από τα άτομα που την αποτελούν. Οι γκρίζες ζώνες χρωματίζονται από τα πιστεύω του καθενός και η σχέση τοποθετεί τις κόκκινες γραμμές της γύρω από αυτό που θα πονέσει περισσότερο. Αν δηλαδή το ταίρι σου ενοχληθεί όταν ανακαλύψει τα σβησμένα μηνύματα, τότε αυτό από μόνο του αποτελεί την απάντηση στο ερώτημά σου αν αυτό που κάνεις είναι «αθώο» η όχι. Κι αν λες πως τα σβήνεις για να μην πληγώσεις το ταίρι σου η ουσιαστική ερώτηση είναι, γιατί συνεχίζεις ακόμη, ξέροντας πως πράττεις κάτι που θα πληγώσει τον άνθρωπό σου;

Αντί όμως να δαιμονοποιούμε τις συνέπειες των social media στις σχέσεις μας μήπως το ουσιαστικό πρόβλημα έγκειται στη δική μας ανάγκη να αρέσουμε; Και παρ’ όλο που βαθιά μέσα σου ξέρεις πως το ταίρι σου ίσως πληγωθεί από τη συμπεριφορά σου, αν ήταν παρόν, εσύ επιλέγεις να συνεχίζεις. Ίσως απλά να συνεχίζονται οι συμπεριφορές αυτές γιατί σε κολακεύουν, γιατί σε τονώνουν και προσφέρουν μια διέξοδο από τη δική σου ρουτίνα, ένα διάλειμμα ή μια μικρή δόση αδρεναλίνης. Πολλοί υποστηρίζουν ότι αφού σε τονώνει, προάγει και τη σχέση σου, αφού κρατάει τη φλόγα αναμμένη. Μοιάζει με ένα παιχνίδι με σπίρτα λοιπόν. Ή θα σε ανάψει ή θα σε κάψει.

Ίσως απλά το microcheating, που διαπράττεται κυρίως online, να ήρθε να αντικαταστήσει το παραδοσιακό φλερτ που γινόταν πρόσωπο με πρόσωπο. Άρα ίσως ο ορισμός και μόνο να εκμοντερνίστηκε για να καλύψει τις νέες τακτικές και τους εύκολα προσβάσιμους τρόπους, μιας κατά τ’ άλλα διαχρονικής συμπεριφοράς. Η ερώτηση που μάλλον πρέπει να θέσουμε στον εαυτό μας είναι κατά πόσο το φλερτ θεωρείται απιστία. Και η απάντηση στην ερώτηση είναι απλή, μα ίσως διαφορετική για τον καθένα. Το μόνο που πρέπει να σκεφτείς είναι πώς θα σου φαινόταν αν οι ρόλοι ήταν αντίστροφοι.

Συντάκτης: Χριστίνα Τρακοσιή
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου