Article of the day: Βρείτε εδώ το πρώτο άρθρο της νέας pillowfighter Κατερίνας Κύρκου!

pillow124456

Όταν είσαι ελεύθερος διαμορφώνεις το δικό σου πρόγραμμα, η καθημερινότητα περιστρέφεται μόνο γύρω από σένα, τη δουλειά, το γυμναστήριο, το τρέξιμο, το φαγητό που μπορείς να παραλείψεις εάν μια μέρα πιάσεις αργά ή να παραγγείλεις απ’ έξω ό,τι θέλεις. Τι γίνεται όμως όταν γνωρίζεις το πρόσωπο εκείνο που σε κάνει να αναρωτιέσαι πώς ζούσατε τόσο καιρό χώρια και πόσο άοσμη ήταν η ζωή σου πριν από ‘κείνη τη μαγική ματιά.

Σύμφωνα με έρευνες τα ζευγάρια στις μέρες μας βγαίνουν περισσότερο έξω σε σχέση με παλαιότερα. Οι έξοδοι συχνά σημαίνουν και λιγότερα υγιεινά γεύματα, ενώ ο χρόνος που αφιερώνουν σε κοκτέιλ κοιτάζοντας ο ένας το βλέμμα του άλλου δεν μπορείς να πεις πως είναι περιορισμένος. Οι νέοι έρωτες, όση γλύκα και ρομαντισμό κι αν έχουν, μπορούν να οδηγήσουν σε αύξηση βάρους, γεγονός που δημιουργεί κίνδυνο και για άλλα προβλήματα υγείας. Μια μελέτη της παγκόσμιας κοινότητας διατροφολόγων κατά της παχυσαρκίας παρακολούθησε την αυξομείωση κιλών σε πάνω από 8.000 άτομα και διαπίστωσε ότι οι δεσμευμένες γυναίκες παίρνουν κατά μέσο όρο 24 κιλά τα πρώτα πέντε χρόνια γάμου. Οι γυναίκες που βρίσκονται απλώς σε σχέση αποκτούν κατά μέσο όρο 18 κιλά, ενώ εκείνες που έχουν σχέση χωρίς συγκατοίκηση 15. Στην ίδια έρευνα συμμετείχαν φυσικά και άντρες, με τα αποτελέσματα να δείχνουν ότι οι άνδρες κέρδισαν βάρος κατά τη μετάβαση απ’ τη φάση που ήταν μόνοι στη φάση της σχέσης και ότι εκείνοι που συνυπάρχουν με το άλλο τους μισό για πάνω από 2 χρόνια έχουν διπλάσιες πιθανότητες να πάρουν περισσότερα από 25 κιλά σε σχέση με εκείνους που ζουν χωρίς ταίρι. Τελικά η συγκατοίκηση μπορεί να βλάψει τόσο το σώμα μας;

Μια δεύτερη μελέτη επεξηγεί την πρώτη θέτοντας τον όρο ευτυχία. Έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας είχε στόχο να εξετάσει εάν η αύξηση βάρους στα νεόνυμφα ζευγάρια ήταν θετική ή αρνητική αντανάκλαση της ευτυχίας τους. Η μελέτη παρακολούθησε νιόπαντρα ζευγάρια για περισσότερα από 4 χρόνια και εξέτασε τη συναισθηματική τους υγεία και τα επίπεδα άγχους. Κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα ευτυχισμένα ζευγάρια παίρνουν περισσότερο βάρος επειδή δεν έχουν την ανάγκη να προσελκύσουν έναν άλλο σύντροφο και νιώθουν πιο άνετα με τον εαυτό τους, ενώ εκείνοι που αισθάνονται δυσαρεστημένοι στις σχέσεις τους δεν μπορούν να αποκτήσουν περισσότερο βάρος λόγω στρες ή επειδή θέλουν να παραμείνουν ελκυστικοί σε νέα πρόσωπα.

Η αύξηση βάρους είναι μεταδοτική. Το ήξερες; Μια μελέτη που έγινε από το New England Journal of Medicine έδειξε ότι η πρόσληψη κιλών και από τους δύο συντρόφους το ίδιο χρονικό διάστημα είναι συχνή. Εάν ο ένας σύντροφος παίρνει βάρος, ο άλλος σύντροφος έχει 37% πιθανότητα να πάρει επίσης βάρος. Αυτό συμβαίνει επειδή προσαρμόζονται ο ένας στις συνήθειες του άλλου, αφού περνούν πολύ χρόνο μαζί. Τα ζευγάρια που μπορεί να είναι δυσαρεστημένα στις σχέσεις τους αποφεύγουν να περνούν χρόνο μαζί κι έτσι γίνεται πιο δύσκολο να προσαρμοστούν ο ένας στις διατροφικές συνήθειες του άλλου.

Φυσικά, αν βάλεις με το μυαλό σου πως τα αποτελέσματα επηρεάστηκαν απ’ τον εγκλεισμό και την καραντίνα, η αλήθεια είναι πως πρόκειται για μελέτες ετών και δεν αρκεί ένα έτος να αλλάξει τα δεδομένα. Γι’ αυτό απλώς αποδεχτείτε το. Το βάρος του καθενός είναι δική του επιλογή, αρκεί να μην επηρεαστεί η ψυχολογία σας (και η κατ’ επέκταση η ερωτική σας ζωή) και να προσέχετε να μη φτάσετε σε επίπεδα παχυσαρκίας, επικίνδυνα για την υγεία σας.

Να έχετε πάντα κατά νου ότι παρ’ όλο που πρόκειται για μελέτες που έγιναν από επαγγελματίες υγείας, στην πραγματικότητα αναφέρονται μόνο σε μια σειρά από περιπτώσεις ανά τον κόσμο και δεν έχει μελετηθεί καθένας μας ξεχωριστά. Αυτό σημαίνει πως τα αποτελέσματα δεν ισχύουν για όλους. Υπάρχουν πάντα εξαιρέσεις και δε σημαίνει ότι όταν δεν παχαίνεις ενώ είσαι σε σχέση δεν περνάτε καλά με το ταίρι. Αυτές οι μελέτες έγιναν κυρίως για να κατανοήσουν τις συνθήκες διαβίωσης των ζευγαριών και να βοηθήσουν στην καταπολέμηση της παχυσαρκίας. Είναι ζωτικής σημασίας να αλληλοεπηρεαζόμαστε με  θετικό τρόπο, να υιοθετούμε υγιεινές διατροφικές συνήθειες και να βοηθήσουμε ο ένας τον άλλο και μαζί το σώμα μας.

Συντάκτης: Ελευθερία Νάκα
Επιμέλεια κειμένου: Βασιλική Γ.