Οι αρχαίοι Έλληνες δεν παύουν να μας εκπλήσσουν ακόμα και σήμερα, τόσο με τις επιστημονικές τεχνικές που ανακαλύπτονται ανά διαστήματα, όσο και με την καθημερινότητά τους και τις συνήθειές τους. Ένα θέμα το οποίο διχάζει είναι η προσέγγισή τους, γύρω από το σ3ξ, τις σχέσεις και τον σ3ξουαλικό προσανατολισμό. Μάλιστα, η αντιμετώπιση ορισμένων θεμάτων αυτών τότε, δημιούργησε μια κουλτούρα πολύ ανοιχτόμυαλη σε σύγκριση με την κουλτούρα μιας μερίδας ανθρώπων στη σημερινή εποχή.

Οι αρχαίοι ημών πρόγονοι λοιπόν, είχαν ορισμένες συνήθειες στη σ3ξουαλική τους ζωή, που αξίζει να τους δώσουμε την προσοχή μας- αν και σίγουρα την έχουν έτσι κι αλλιώς, για τους σωστούς και για τους λάθος λόγους:

 

Η πρώτη νύχτα του γάμου 

Ξεκινώντας από την πρώτη νύχτα του γάμου στην Αρχαία Σπάρτη, η γυναίκα, αναγκαζόταν να ντύνεται και να φαίνεται σαν άντρας. Αιτία για την αμφίεση αυτή, ήταν το γεγονός πως οι πρώτες 3εξουαλικές επαφές που είχε ο άντρας μέχρι τότε ήταν με συνομήλικους άντρες στην εκπαίδευση των Σπαρτιατών και γι’ αυτό χρειάζονταν, ας πούμε, κάποιο διάστημα προσαρμογής από το ένα φύλο στο άλλο. Έτσι η γυναίκα ξύριζε το κεφάλι της και φορούσε αντρικά ρούχα και σανδάλια στο κρεβάτι για να του είναι μια πιο οικεία εικόνα!

 

Τα φιλιά

Το να ανταλλάξουν δύο άνθρωποι ένα φιλί αποχαιρετισμού ήταν κάτι συνηθισμένο. Το να ανταλλάξουν όμως ένα φιλί δύο σύζυγοι, ήταν κάτι σχεδόν απαγορευτικό. Το να συμβεί ένα τέτοιο σκηνικό, άφηνε να εννοηθεί πως ο άντρας ήταν αδύναμος και πως τα δύο φύλα ήταν ισότιμα. Στον δημόσιο βίο λοιπόν, οι άντρες απέφευγαν να φιλήσουν τις γυναίκες τους αφού μια τέτοια κίνηση περνούσε το μήνυμα πως οι σύζυγοί τους μπορούν να τους παραπλανήσουν και να τους ελέγχουν.

 

Η αντισύλληψη

Σε όλες τις χρονικές περιόδους στις οποίες οι κύριοι πρωταγωνιστές είναι το ανθρώπινο είδος, το σ3ξ πάει παρέα με την αντισύλληψη. Έτσι λοιπόν και στην αρχαία Ελλάδα, η πιο γνωστή μέθοδος αντισύλληψης ήθελε τη γυναίκα να πρέπει μετά το σ3ξ να φτερνιστεί και να πιει κάτι κρύο. Σύμφωνα με μια άλλη μέθοδο, η γυναίκα καλούνταν να φράξει τη δίοδο στον τράχηλο με ένα κομμάτι ξύλο. Μια τρίτη μέθοδος κι επικυρωμένη μάλιστα κι από τις σύγχρονες έρευνες, ήταν πριν και μετά το σ3ξ η γυναίκα να καταναλώνει μεγάλες ποσότητες ροδιών και χουρμάδων.

 

Ο αυνανισμός

Ο aυνανισμός στην αρχαία Ελλάδα δεν αποτελούσε κάτι ντροπιαστικό ή κρυφό, αλλά θέμα ταξικό. Τότε, ασκούνταν από άτομα που βρίσκονταν στην κατώτερη κοινωνική τάξη και δεν είχαν ευκαιρίες σ3ξουαλικής επαφής με εταίρες ή από δούλους. Τα κορίτσια aυνανίζονταν με το χέρι ή με βοηθητικά όργανα, γνωστά κι ως βαυβώνες ή ολίσβους. Τον όλισβο συγκεκριμένα μπορούσαν να τον χρησιμοποιήσουν ακόμα και δύο κοπέλες μαζί. Οι άντρες ακόμα, σε περίπτωση δημόσιου aυνανισμού δε θα οδηγούνταν σε κάποιο δικαστήριο όπου θα δικάζονταν για κάποια παρανομία.

 

Η π@ρνεία

Στην αρχαία Ελλάδα, η πορνεία ήταν νόμιμη και πολλές φορές διευθύνονταν κι από το κράτος. Συγκεκριμένα, οι τιμές στα κρατικά π@ρνεία ορίζονταν τη νομοθεσία της πόλεως κράτους Αθήνας. Οι άνθρωποι που δούλευαν σε αυτά ήταν και γυναίκες κι άντρες. Οι άντρες ωστόσο εξυπηρετούσαν μόνο άλλους άντρες που άνηκαν στην τρίτη ηλικία. Τα κρατικά π@ρνεία ήταν πιο φθηνά από τις ιερόδουλες που δούλευαν στον δρόμο, οι οποίες μάλιστα φορούσαν κάτι σανδάλια των οποίων το αποτύπωμα στο έδαφος έγραφε ”ακουλουθήστε με”. Επίσης, οι γυναίκες που εργάζονταν στα κρατικά π@ρνεία, φορούσαν κάτι ελαφρύ ώστε να φαίνεται το σώμα τους και να μπορεί έτσι ο πελάτης να δει πριν επιλέξει.

 

Τα όργια 

Οι αρχαίοι Έλληνες λάμβαναν σοβαρά υπόψιν τους το δωδεκάθεο. Έτσι, παίρνοντας παράδειγμα τον θεό του κρασιού, Διόνυσο, οργάνωναν συμπόσια στα οποία συγκεντρώνονταν πλήθος ανδρών κι έπιναν κρασί αναλύοντας συζητήσεις, απολαμβάνοντας φαγητά κι αυτά εν συνοδεία μουσικής. Παρ’ όλα αυτά, επειδή του έδιναν και καταλάβαινε με το κρασί, τα συμπόσια κατέληγαν σε όργια αφού οι συμμετέχοντες διασκέδαζαν με παιχνίδια όντας ξαπλωμένοι και τα οποία παιχνίδια, τους έκαναν να χάνουν τον έλεγχο. Μάλιστα, συνήθως συμμετείχαν και οι διασκεδαστές που παρευρίσκονταν στις συναθροίσεις αυτές.

Το μόνο σίγουρο είναι πως οι Αρχαίοι Έλληνες το είχαν ψηλά το σ3ξ και το χρησιμοποιούσαν σχεδόν σε όλες του τις μορφές, από παιχνίδι ως πράξη αγάπης, μέχρι μέσο επικοινωνίας, όπλο εξουσίας, υπηρεσία ή μέσο εκπαίδευσης. Σαφώς κι υπάρχουν ορισμένοι τομείς που οι μέθοδοί τους διακρίνονται από έντονο σ3ξισμό, αλλά κι άλλες που διακατέχονται από μια αίσθηση ελευθερίας. Κανείς όμως δεν μπορεί να παραβλέψει το γεγονός πως δεν έκαναν τίποτα να φαίνεται ή να είναι βαρετό.

Συντάκτης: Χριστίνα Μίνου
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου